onsdag, augusti 03, 2022

Das Ketchup?

När jag gjorde min civila olydnads-EFIT hade jag inte koll på att nästa ordinarie dag var redan igår, då hade jag nog hoppat över. Men nu blev det som det blev så här kommer andra EFIT-en på några dagar. I give you EFIT tisdag 2 augusti 2022. 



Gomorron eller nåt sånt!

Ja jag råkade visst somna med kläderna på, jag och maken kollade på en töntig komedi kvällen innan och sen var jag helt kaputt.









Åpp å håppa! Lika pigg som vanligt.
Och håret ska vi inte ens snacka om.













Jag spanade in väderprognosen för onsdagskvällen då det vankas fotboll. Fråga mig inte varför, det hinner ju ändras minst sju gånger till innan dess och stämmer sen ändå inte.












Vätskekontroll! Och koffeinkontroll.











Och så blev det en promenad. En timme skrapade jag ihop. 

Det var lite för soligt och varmt enligt min fasta åsikt men jag letade skugga så gott det gick och smälte inte bort. 













Hemma igen och mer vätskepåfyllning i form av NIJE Strawberry Orange och typ lightfruktsoda-ish. Ja och is. Måste ha is.













Viiiiila! Och funderande över när sjutton maken har tänkt sätta igång med maten. Vi hade liksom en tid att passa.














Tacos en tisdag? Jajamen!
Sonens flickvän var här. Sonens flickvän gillar tacos. Sonens flickvän fick tacos. Ja vi andra med faktiskt.












Sen mer vila. Otippat va?

Här är det Böda Camping som är på TVn. Det är ingen hejd på finkulturen.













Guess what???














Fortsatt viloläge. Såhär såg det ut utanför fönstret halv nio,











Lite spel på nallen kanske? Ja varför inte. Just detta är väldigt tillfredsställande av nån anledning. 













Plötsligt händer det att jag reser mig ur min fåtölj och checkar läget med nya hammock-belysningen.

Jo, den går att tända ända från altanen. I alla fall nu när batterierna är fräscha både i lampa och fjärrkontroll. Jag kan få anledning att återkomma i ärendet.








Man kan väl inte slöa i fåtöljen hela kvällen så jag slängde mig i sängen i stället och spanade in Hyacinth. Ja Hyacinth Buck... Bouquet alltså. 

Sen blev det lite slökollande till, inget att skriva hem om. Så här tar det slut. Jag hoppas ni inte avlidit av tristess. C ya!

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...