fredag, december 03, 2021

Lucka 3.


Idag är det inte vilken dag som helst. Det är den 3:e december, det är fredag, det är exakt 3 veckor kvar till julafton, det är Lydias namnsdag, Sveriges damer spelar sin första match i årets handbolls-VM, det är Ozzy Osbournes födelsedag, det är Scatman Johns dödsdag (ni vet han Ski-ba-bop-ba-dop-bop-bop runt 1995 sådär), det är internationella funktionshinderdagen ... och det är Drick en öl-dagen! Jag ska agera taxi minst en och kanske två gånger ikväll, men kanske tar jag mig en alkoholfri variant för att fira.


Ja notera vad dagen heter. Ta EN öl-dagen ... Den som tar fler gör sig nog skyldig till helgerån.

Anledningen till att jag ska agera taxi är att sonen ska till sin kompis och maken käka julmat med sitt jobb. Har jag tur kan jag kombinera hämtandet av dem så jag slipper köra mer än en gång, men det känns lite som att jag tog slut på min tur igår när jag slapp avstämning på båda affärerna jag veckohandlade i.

På tal om affärer så känns det som att jag missat att köpa något. Kan jag verkligen vara klar med alla julklappar redan? Ja utöver ett par klappleksklappar å sonens vägnar som fixas imorgon. Det förefaller ganska osannolikt, men hur jag än vrider och vänder på det så får jag det till att stämma. Första klapparna överlämnas till sina mottagare om en vecka då det är dags för det årliga adventsmyset med de små gudbarnen. Ja deras föräldrar får hänga med på ett hörn också såklart. Små och små förresten, storebror fyller 8 om några månader och lillasyster är inne på sitt sjätte år. Galet.

Vablireförmat idag då? Hmm, jag vet inte riktigt. Jag är ensam om att äta hemma och veckodagen till trots är jag inte intresserad av tacos. Lite är jag sugen på att köpa nåt färdigt, falafel kanske? Jo, så får det nog bli. Och lite grönsaksdipa ikväll. Ja vi kör på det! 

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...