tisdag, maj 29, 2018

Försenad utlösning, eller kanske upplösning, eller ...

... kanske egentligen publicering. Ja så kan vi kalla det. Här kommer söndagens Ett Foto I Timmen.

Det kanske inte syns, men klockan 9 var jag faktiskt vaken. Orkade jag stiga upp? Hell no. Orkade jag ens öppna ögonen? Nja, det var knappt det. Himla tur att jag orkade lyfta telefonen och ta ett foto i alla fall, hur skulle ni annars kunna tro på det jag skriver?

Timmen därpå var jag kvar i sängen men jag uppdaterade faktiskt mitt medicinska ID på telefonen. Det har tillkommit lite mediciner och sådär.

Men klockan 11 hade det minsann hänt grejer! Jag var nykissad, nytvättad, nytandborstad och nypåklädd samt hade bytt tofsen i håret mot en knut. Eller en härva kanske är rätt ord.

Klockan 12 hade jag parkerat bilen ca 100 meter från stranden och gått ner till densamma. Där njöt jag av utsikten och lugnet en stund och käkade lite hemmarostade cashewnötter.
Timmen senare hade jag tagit mig till andra sidan sta'n. Där parkerade jag bilen, gick ca 250 meter, pausade på en bänk och tog lite foton och gick sedan tillbaka igen. En utmaning denna dag, med samma kropp som mindre än 2 dygn tidigare gick över en halv mil. Skum varelse det här.

Klockan 14 hade jag bytt armband till min FitBit och vidtog åtgärder för att minska de allergiska besvären. Kan berätta att nagellack fungerade INTE, det bildade bara en torr hinna som flagade i småbitar.

Äta bör man, annars dör man (ja jag vet att jag skriver det ofta! Så stäm mig.) Till mellanmål kl 15 blev det proteinbröd med mosad avocado, tomat och örtsalt. Gött!

Klockan fyra fnissade jag hysteriskt åt konversationer från Systembolagets twitter. Den anställde som skriver där (se längst ner i inlägget) bör ha riktigt bra betalt.
Klockan 17 var det dags att äta lite igen och jag blev sugen på tomatsoppa. Denna Varma Koppen med krämig tomatsoppa med pasta är veganvänlig och riktigt god.

Klockan 18 befann jag mig hos päronen och såg TFFs match mot Elfsborg på TV. Den började bra och slutade sämre kan man säga, men de är i alla fall på rätt sida nedre strecket inför sommaruppehållet. Så såg det inte ut att bli för en månad sedan.

Varmt var det ute och ännu mer inne hos päronen så jag svalkade mig med (alkoholfri) cider i vinglas, och låtsades att det var ett gott kallt vitt vin. Försökte i alla fall.

När jag kom hem igen var middagen i princip klar och klockan 20 hade den hunnit försvinna ner i min mage. Vegebollar och vitlöksfrästa haricots verts och vaxbönor var det.

Klockan nio satt jag i min bil mellan två Pokestops och levlade upp till nivå 31 minsann. Ja jag snackar Pokemon Go alltså, hänger ni inte med?

Timmen därpå satt jag vid datorn och fixade med grejer inför lördagens mello-fest, därav censuren. Det kan ju möjligen hända att nån läser det här. Ju.

Mer vätska! Trocadero zero sugar på egen hand är väl okej, men ihop med is och en rejäl skvätt pressad citron lyfts den flera snäpp. Som här kl 23.

Och vid midnatt såg jag en microvågsugn explodera på Mythbusters. Helt normalt!

Sådär. Var det värt väntan? 😊

Här kommer en större version av bilden från Systembolaget, 
tror ni kan se vad det står nu.

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...