måndag, april 09, 2018

För några veckor sedan undrade jag.

Bland annat undrade jag HÄR om jag skulle våga se Stjärnornas Stjärna på TV4 när de hade hårdrockstema. Jag kan avslöja att: det gjorde jag. Jag överlevde också. Alltså, det var inte direkt någon högre kvalitet över lag men alla artister föreföll ta det på allvar och verkligen försöka. En extra eloge till Roger Pontare som valde Metallicas Seek & Destroy i stället för att köra något safe, något kommersiellt framgångsrikt och känt bland den stora massan. Sen var kvaliteten på framförandet tyvärr inte så bra bortsett från inledningen av låten men jag gillar hans approach till genren.

På tal om musik och hårdrock så är det idag 1 månad kvar till nästa konsert och nedräkningen kan börja på riktigt. Förrutom att jag är spänd på hur Skid Row låter nu sen de bytt sångare (igen) och ser fram emot en nostalgitripp av stora mått så är jag aningens nervös för hur jag ska fixa det rent kroppsligt. Det är nämligen en klubbspelning och det blir till att stå upp nästan hela tiden. Men, kanske är jag så hög på adrenalin att det funkar utmärkt och så däckar jag helt dagen efter i stället. Nå, den dagen den sorgen. Jag måste ta chansen. 

Men visst är det typiskt hur saker och ting bara klumpar ihop sig? När jag köpte biljetter till den där konserten så var kalendern tom veckan innan och efter, helt perfekt. Men sen hände något och det ser ut såhär under 8 dagar:

Fredag: Tysklandsresa ⛴. Behöver inte vara så energikrävande om maken sköter allt lyftande och bärande och det finns vilofåtöljer på båten som jag kan slappa i men det är ändå en hel dag då jag inte själv kan styra över min tid. Turen är såklart inte så livsviktig att jag inte kan hoppa över det, men jag vill kunna påverka och välja viner och sånt plus att miljöombyte behövs ibland.

Lördag: uppvaktning av klubbkompis som jubilerar 🎕. Det är ett stenkast bort bara, i nästa gata, och bör inte bli utmanande rent fysiskt, snarare mest uttröttande med allt prat runtomkring och antagligen folk jag inte känner. Jag kan dock bryta upp och gå hem när som helst.


Måndag: avslutning på korpen (bowling) 🎳. Det kan bli väldigt lite bowling förvisso, om inte laget jag hamnar i spelar för bra, men kan också bli hyfsat mycket om vi tar oss hela vägen. Dock med pauser mellan omgångarna. Jag har liksom redan betalt för avslutningen så det tar emot att inte vara med. Snål? Nej, resurseffektiv 😏.


Onsdag: konsert med Skid Row på KB 🎸.


Lördag: klubbmästerskap 🎳 och klubbavslutning på restaurang 😋. Här har vi det allra värsta, eller vad man ska säga. Förra året överlevde jag med nöd och näppe mästerskapet på ren idiotvilja, och då hade jag ändå kunnat vila upp mig ett bra tag innan. Nu är läget alltså ett annat, men jag klarar inte av att avstå. För tänk om jag låter bli och så känner jag när dagen är kommen att "hmm, jag skulle nog fixat det ändå"! Då skulle jag bli skitarg på mig själv. Nej, det får bära eller brista, och det är ju åtminstone några dagar emellan detta och konserten. Går det så går det.

Nej det lär inte gå, inte allt. Det bör rimligen bli pannkaka av någon/några av sakerna. Vilken/vilka av dem och på vilket sätt däremot, det är den stora frågan. Spännande värre va? Vadslagning, någon?

Idag mår i alla fall kroppen hyfsat, bättre än vad man kunnat befara med tanke på aktivitetsnivån de senaste dagarna, så jag ska ta mig en promenad idag igen. Några nya fräknar lär väl dyka upp också. Men först lunch! Det ska bli fint med rester från gårdagens grillmiddag. 

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...