måndag, mars 26, 2018

Jag har aldrig påstått mig vara världens snabbaste...

... så NU ska jag sammanfatta årets svenska Melodifestivalfinal.

👉Blev jag förvånad över låtenjagintekundeminnasnamnetpå med Benjamin Ingrosso vann? Nej. Jag hade trott att den eller Every Single Day med Felix skulle ta hem det, och de blev ju etta och tvåa. Jag har blick för det där! 👀 Ibland.

👉Blev jag förvånad över att Everyday med Mendez hamnade sist? JA! Verkligen. Jag trodde inte den skulle vinna, men sist? Jättekonstigt känns det 😕.

👉Blev jag lättad över att varken Fuldans eller Shuffla Shuffla, som för övrigt bidrog med väldigt ful dans, inte vann? Oh yes! 😌

👉Blev Anna Book ledsen över att hennes "reklaminslag" troligen försvann för att Renaida fick framföra sitt bidrag en gång till? Troligen. 😢

👉Blev jag fattig p g a alla röster jag själv lade för att resultatet skulle bli det rätta? Nej, inte jättemycket. Förrutom de kostnadsfria hjärtrösterna via appen blev det ett par telefonröster på sonens favorit, under pistolhot mer eller mindre, och sen på mina egna för att jämna ut men vi lär slippa leva på havregrynsgröt kommande månaden. 💸

👉Blev något av bidragen förärade en plats på min bil-spellista på Spotify? Nej. Men bl a Everyday, My Turn och Last Breath har tagit plats på Mello-spellistan. Inte illa det. 𝄞

👉Blev jag inspirerad till kommande Mello-fest här hemma? Inte direkt. Jag tror inte Melodifestivalen 2018 kommer att sätta så stor prägel på den tillställningen. Det skulle möjligen vara i form av Fab Freddie-inspirerade outfits då 😊.

Mer har jag nog inte att komma med, 2018 lär inte gå till historien som mest minnesvärda Melodifestivalåret, om man säger så.

När det gäller ESC så brukar jag hitta guldkorn bland de som inte ens går till final. Ett sådant exempel är Vitrysslands bidrag 2009, Eyes that never lie med Petr Elfimov. Det var för övrigt det år Norge och Alexander Rybak vann.


Ett annat är från 2015, året Sverige och Måns Zelmerlöv vann med Heroes. Tjeckens Hope Never Dies hamnade utanför finalen men jag diggade den. Trots att det engelska uttalet lämnade en del att önska, i synnerhet från manligt håll.

 Men, alla kan ju inte tycka rätt. D v s som jag 😛

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...