söndag, mars 25, 2018

Jag undrar.

Jag undrar hur länge mina ögon kommer att bli rejält fuktiga varje gång jag hör Chester Benningtons röst.
Jag gillar förvisso absolut Linkin Park och deras ganska egna sound, men det är ingen grupp jag lyssnat jättemycket på utöver deras mest kommersiellt framgångsrika låtar och de har egentligen inte satt nåt jättestort musikaliskt avtryck i mit liv. Ändå kändes Chesters bortgång väldigt starkt och jag blir fortfarande väldigt berörd. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är men jag antar att det är en kombination av många saker. Bl a sättet han dog på, hur han tidigare öppet och modigt pratat om depression och psykisk ohälsa, och att det mörka och tuffa syntes i hans ägon även när leendet var brett och vitt.


Jag undrar om årets påskpyntande inte slår Johansson-rekord, och ändå har jag inte gjort något utomhus än.
Jag är rätt dålig på att påska, närmast usel faktiskt. Bl a tror jag att jag känner att det är för kort tid för att vara lönt och värt besväret, och sen blir inte saken bättre av att jag t ex inte p g a allergi kan ha fina påskliljor som lyser upp. Men jag vill bli bättre, ty omväxling förnöjer och egentligen gillar jag att fixa och trixa även om det inte blir något avancerat nu för tiden av hälsoskäl. Så nu tänkte jag vara ute i hyfsat god tid så pyntet får stanna mer än 3-4 dagar 😉. En del av resultatet syns här.













Jag undrar om jag vågar se Stjärnornas Stjärna nästa helg.
Stjärnornas Stjärna är ett program på TV4 där artister tävlar mot varandra via en musikgenre per vecka. Förra lördagen kunde man bl a se LaGaylia Frazier ta sig an Carlenes Carters Every Little Thing under country-temat och idag när Latin stod på schemat tog t ex Roger Pontare både ton och danssteg till Hot! Hot! Hot! Nästa vecka ska de ta sig an hårdrocken och med tanke på hur även artister som ÄR rockers kan slakta riktigt bra låtar så känns det som lite risky business.
Några av de tävlande har förvisso ett gammalt rockhjärta, Ola Salo och Tommy Nilsson främst kanske, men det är som sagt ingen garanti på något sätt. Men man kan också överraskas positivt, och om jag inte tittar så har jag ju inget att komma med efteråt. Varken beröm eller klagmål. Så jo, jag lär nog sitta vid TVn klockan åtta på lördag ändå.




Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...