torsdag, februari 01, 2018

Det är tur att facebook finns.

Där kan man lära sig mycket. I mitt fall har ansiktsboken definitivt tagit över förstaplatsen på lärdomslistan efter Familjeliv.

Bara idag har jag fått veta att...

... om man inte är en helt perfekt människa själv är man bara elak som reagerar negativt på andra trafikanters rödljuskörningar.

... går man på tre konserter om året får man bättre hälsa, fast bara ett tag för sen blir man i stället gammal och döv av det.

... knulla och supa är det enda roliga med musikfestivaler.

... det syns på namnet hurvida en person är nybörjare inom det ämne h*n skriver om eller ej.

... mjölksyra givetvis kommer från mjölk, det hör man ju på namnet!

... nötkött däremot inte kommer från nötter, trots namnet.

OK det kanske inte verkar vara så många saker men tänk om man får veta 6 nya saker varje dag under resten av livet! Jäklar vilken fullproppad hjärna man tar med sig i graven då.

På tal om hjärna. Minns ni Garbage Pail Kids? Oavsett, möt mitt alter ego:

För er som inte vet vad det handlar om så kan jag berätta att Garbage Pail Kids är en serie samlarkort som började säljas 1985. Figurerna hade fyndiga namn och diverse bisarra utseenden. Aldeles i början formgavs de efter de så kallade Kålungar-dockorna (Cabbage Patch Kids) men efter en stämning ändrade Topps, utgivarna till Garbage Pail Kids, utseendet så att likheten minskade.

Jag minns att man här i sta'n kunde köpa samlarkorten i varumaskinen på badhuset. De var dock populära under en ganska begränsad tid så jag tror inte att jag hann köpa på mig någon större mängd. Men nu ångrar jag att jag inte tagit vara på dem. Med tanke på så mycket annat "bra att ha" jag sparat så är det förvånande att jag inte gjort det.






Jodå, det finns några varianter av Peter också. Bl a denna:

Jag tror att den tillhör den ursprungliga serien. Så sent som 2012 börjades dock en ny serie av korten säljas, med undernamnet Brand-New Series.

På tal om bisarrt kommer jag osökt att tänka på godiset från Bon Bon. Minns ni det då? Kloakslam, Måsskit, Ankmat, Rutten Fisk och de andra klassiska varianterna? Inte? Jag beklagar....










Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...