fredag, januari 26, 2018

Dagens.

Dagens i-landsproblem. Jag vaknade i morse och kände ett trängande behov av att besöka vattenklosetten för att tömma min vesica urinaria. För att komma dit behövde jag passera förbi alternativt genom köket beroende på hur många steg jag var beredd att ta. I köket hörde jag samtidigt sonen smälla, sucka och till slut svära. Jag befarade att köket skulle befinna sig i ett skick jag inte önskade att se, så jag stannade kvar i sängen och knep ihop både ben och armar för säkerhets skull. När sonen till slut gått hemifrån och jag vågade mig ut ur sovrummet, eller snarare var så illa tvungen för att inte behöva byta sängkläder, så möttes jag av ett kök som såg ut precis som vanligt. Inte ett spår av någon olycka eller så. Sedan dess har jag inte kunnat släppa tanken på vad sjutton det var som pågick! Jobbigt värre.

Dagens irritationsobjekt. Inte bara dagens för den delen utan ett ständigt återkommande sådant: Folk som "VET" så himla mycket fast de inte har koll över huvud taget. Folk som "VET" (yepp, nästan alltid med VERSALER, det blir tydligen ännu mer sant då) att det förhåller sig på ett visst sätt och vidhåller det även när de sägs emot av hänvisningar till och citat från lagtexter, obestridbara fakta från grundkällan o s v. Förrutom att det är irriterade så kan det bli rentav förödande för de som faktiskt tror på det där som personerna "VET" men som inte stämmer.

Dagens göromål. Jag kan inte dammsuga nu för tiden, det är en sådan sak som min kropp verkligen hatar. Det blir tokigt på alla sätt och vis, fel för händerna och fel för ryggen och fel för benen och... ja bara fel helt enkelt. Kroppen protesterar redan när jag plockat ut dammsugaren ur städskåpet. Nu ska väl erkännas att det finns värre saker att inte klara av, dammsugning är inte den mest tillfredsställande sysslan i hemmet om man säger så. Och jag har med varm hand lämnat över ansvaret för den delen av veckostädningen till mannen jag delar bolån med. Men ibland behövs det göras vid andra tillfällen också, åtminstone lokalt i t ex kök och grovkök. Så, jag har bestämt mig för att kolla efter en såndär batteridriven mini-dammsugare, en handdammsugare fast med skaft kan man säga. Den ska inte vara dyr och den behöver inte ha lång drifttid alls, det är ju ingen ersättning för den vanliga dammsugaren utan bara ett komplement. Så, där har vi planen för dagen: köpa dammsugare. Mitt liv är så himla spännande!

Dagens fundering. Om man klonar en sjörövare ... Får man då en piratkopia?

Ållrajt. Dagens fundering blev dagens exempel på min torra humor. Sorry.

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...