torsdag, oktober 05, 2017

Ooops I dit it again!

Lyckades pricka in en oerhört inaktiv och trött dag när det var EFIT-dags alltså. Men men, det är ju ens verklighet som ska speglas så...

Vill ni ta del av andras verklighet gör ni det HÄR.


Jag vaknade när maken skulle till jobbet, tog en kik på lokala e-tidningen via telefonen och såg att min lärare på gymnasiet gått bort 🕇, en väldigt engagerad och duktig lärare som jag minns honom. Han har även gjort flera böcker med dokumentation i text och bild om vår sydskånska natur samt lett stadsvandringar och på senare år bussturer på samma tema.

Men kvar i sängen låg jag...

... och somnade efter ett tag igen...

... och tog mig inte upp förrän klockan två på eftermiddagen. Då gav jag mig själv lite vardagslyx: nya fräscha kontaktlinser!

Denna gång beställde jag via Netlenses och det gjorde jag i måndags eftermiddag, i tisdags hade jag leveransen i lådan. Snabbt jobbat!

Här klockan tre hade jag lyckats klä på mig och ta mig till affären för inköp av kanelbullar till sonen, men inte orkat ta mig UR bilen igen. Ösregnet gjorde inte direkt suget större heller. Tur man har surf och lite spel på telefonen 😉.

I affären (jodå jag kom in dit till slut) gjorde dofterna mig sugen på något kaneligt och jag kom att tänka på något av det godaste som finns i den vägen: kanelstekta äpplen! Så jag plockade in några fina äpplen från sonens eget träd, dock tog jag några av de som redan fallit till marken, och fixade lite smaskigt mellanmål till mig själv.

Åter i sängen, fast i mer upprätt läge, kikade jag på nätet efter lite Halloweenfest-inspiration. Fast jag har egentligen redan allt jag ska ha. Tror jag.

Japp, kvar i sängen ännu! Och jag började frysa så det blev både fleecetröja, täcke och halsduk.

Lite Big Bang Theory värmer alltid!

Strax före åtta hade jag ätit upp middagen maken serverat mig. Det blev nåt wok-aktigt med tofu och grönsaker samt sötsur sås. Gott!

Han har utökat sin vegetariska repertoar sedan jag blev sjuk 😀.

Mer TV-tittande. Nu i form av NCIS där en fotomodell som deltog i en boot-camp-dokusåpa hittades död med kroppen full av PCP och hängandes i taggtrådsstängsel. Ouchie!















Man kan ju inte spendera hela dagen i sängen...

.... så jag förflyttade mig till fåtöljen i stället 😁.

Äääääännu mer TV! Nästan lika läskigt som lik på taggtrådsstängsel: Hyacinth Bucket... förlåt jag menar Bouquet!

Innan återvändandet till sängen checkade jag läget på Internet igen. Och ja jag skulle kunna tänka mig Danko Jones på KB. Och Hammerfall. Och H.E.A.T. Och tAKiDA. Och Airbourne. Och....  Men det finns två hinder: 1) plånboken. 2) den tveksamma förmågan att stå upp en hel konsert.

Efter denna påminnelse om allt jag går miste om var det dags att försöka sova igen och EFITen var därmed slut.

4 kommentarer:

Anni sa...

Ja, det var minsann en stillsam dag. Är du tillfälligt eller långvarigt sjuk? Jag trodde på en förkylning först, men blev osäker när du skrev om att orka stå en hel konsert.
Krya på dig, i vilket fall!

Jennie sa...

Ja tyvärr är jag kroniskt sjuk. Men, jag har bättre och sämre dagar så alla är inte lika stilsamma som denna ;)
Tack snälla.

Ariella sa...

Kikar in på din dag

Micke sa...

Kollar in dagen lite efteråt. Mycket säng blev det och läste vad det beror på. Med en whiplashskada själv vet jag mycket om dåliga och sämre dagar.

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...