torsdag, maj 25, 2017

EFIT onsdag 24 maj.

Det var länge sedan senast så jag får väl påminna om att EFIT står för Ett Foto I Timmen och att den officiella sidan finns HÄR. Igår var det så dags igen och, inte minst, jag kom ihåg det! Plötsligt händer det...
Halv åtta sa jag hejdå till sonen
som skulle till skolan. Därefter lade jag
mig igen och somnade. Så nästa foto...


... blev halv tio då jag möttes av
denna spegelbilden i hallen. Jomen gomorron!


Halv elva satt jag i bilen mot sta'n...


... och timmen senare checkade jag läget på
TGR. Jag hittade inte vad jag sökte, tänka
sig att det faktiskt finns saker de inte har!


Halv ett regnade det och jag satt
i bilen utanför Ö&B samlandes ork
att köra hem.


Halv två stämde jag av läget med sonen
som under tiden jag varit borta kom hem
från skolan.
Det syns rätt tydligt vad jag nyss gjort
kl halv tre va?


Halv fyra var jag mitt i hårföningen
och har sällan varit snyggare.


Halv fem behövde jag vila lite...


... innan jag till slut gjorde mig redo
för sommarfest med kollegorna.


Nu strömmar gästerna till hemma hos
den kollega som var kvällens värd.
Och solen sken.


Halv åtta satt det fint med käk! Här
min lilla vegetariska buffé.


Halv nio var maten uppäten, vinet gott och
stämningen hög!


Ingen fest med detta gänget utan tävlingar.
En av dem kanske vana bloggläsare känner igen?


Detta bästa laget byggde högst, stabilast och vackrast!
Såklart. 


Halv elva hade de flesta
dragit hemmåt, jag satt och väntade på
min privatchaufför. Han kom efter en stund och vi snackade med värdinnan en god stund så timmen senare
blev det inget foto.


Halv två avslutades EFITen såhär..

1 kommentar:

Versch sa...

Kikar in på din dag.
Ser trevligt ut med lite fest. :)

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...