måndag, februari 20, 2017

2 av 3 är väl inte illa?

Ordinarie EFIT-dag var söndag 12 februari. Jag glömde... och körde i stället söndag 19 februari. Rätt månad, rätt veckodag, bara fel datum. Inte så fruktansvärt illa pinkat av en blind trähäst.

För den som till äventyrs vid detta laget inte vet vad EFIT är så finns info att läsa HÄR.

Denna syn mötte mig i spegeln kl 9.30 efter en natt med i
princip ingen sömn alls. Jag har sällan känt mig snyggare.

En timme senare hade läget hyfsat till sig
litegrann åtminstone med hjälp av lite hårprodukter
och smink. Redo att visa mig för folk gav jag mig av mot
sta'n, i ösregnet. Hoppas alla som absolut ville
bli av med snön är nöjda nu.

11.30 hade jag hunnit dricka upp ungefär hälften
av denna belgiska varma chokladen på Espresso
House. Gjord på lättmjölk så jag kunde ta den med grädde utan
dåligt samvete 😁. Logiskt, visst?
Hur det smakade? Inte dumt, inte dumt alls... Fika-sällskapet
var inte heller dumt 😊, en ny bekantskap
som på flera sätt är väldigt lik mig. Stackarn... 😀

Tipsad av min nya bekantskap laddade jag ner en
app där man för matdagbok genom att fotografera det
man stoppar i sig. Tyvärr visar det sig
att den inte vill samarbeta med min telefon utan
stänger ner sig direkt. Men, jag ska snart byta telefon ;) Så
fort jag får tummen ur...
Ja jag vet att klockan var 13.05 här men det tog ett tag
innan jag fattade att stället hade WiFi så att jag kunde
ladda hem appen direkt. 

Så var det dags att beskåda lite bowling, B-laget denna gång.
Ungefär 13.45 var klockan här.

14.30 var matchen nästan slut, och vissa hade
större anledning att vara nöjd än andra. Kan man säga.

Dags för mellanmål i bilen 15.30, trots att jag fortfarande var
mätt av chokladen. Yoghurt hade jag med mig denna
gången.

16.30. Hemma. Stentrött. Ska vila en timme.
Hej sängen! Ställer in väckarklockan
om utifall jag skulle somna.

17.30. Klockan ringer. Stänger av den. Har vilat en timme.
Ska baaaaara ligga 5 minuter till. Absolut inte sova
nu, då kan jag nog inte somna sen vid läggdags.

Men ojdå, jag somnade visst! Vaknade 19.30,
och kollade i spegeln om jag hade lika röda ögon som
det kändes som. Men nej, långt ifrån.

Eftersom jag somnat, och familjen inte velat väcka mig,
så hade jag förståss missat middagen. Men maken rodde ihop
detta till mig som jag åt 20.30.
Nej, det är ingen bilformad kaka 😉, det är en
vegetarisk schnitzel från Amamma. Räddaren i nöden!

21.30. Vänner. Ovanligt va??

Lite Yatzy innan läggdags, och lagom
till kl 22.30 fick jag utropa Plötsligt
händer det!!


Sen blir det inte mer för den femöringen. Vildare än så är inte mitt liv just nu.

PS!  Jo, jag kunde somna sen...

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...