torsdag, januari 05, 2017

EFIT onsdag 4 januari - den ocensurerade sanningen.

Igår var det ordinarie EFIT-dag. Ja Ett Foto I Timmen alltså. Ofta glömmer jag att göra det på rätt dag, och när jag väl kommer ihåg det har jag ofta en så innehållslös och tråkig dag att jag väljer bort den av det skälet. Men nu beslöt jag att köra på ändå, och såhär kan en dag i livet med fibromyalgi och trolig ME se ut:

Halv åtta hade jag varit vaken ett tag och
kikade in på lokalblaskan via telefonen.
Tydligen hade det inte hänt något
intressant för jag somnade om igen. När jag vaknade vid halv
tio surfade jag runt lite, fortfarande
liggandes i sängen, och blev bl a sugen på att testa
det vegetariska utbudet på MAX. Det får bli nästa
gång jag besöker stora staden Malmö.

Timmen senare, fortfarande kvar i sängen med ett ständigt
susande inne i huvudet. Ssssccchhhhhh!!!!!

Ännu en gång slumrade jag till igen så nästa foto
blev halv ett: en påminnelse om att samla ihop
fler bollar i Pokemon Go 😉
Halv två. Fortfarande kvar i sängen. Fortfarande med susandet
i huvudet. 

Halv tre tog jag första stapplande darrande stegen och hämtade
in posten. Storartat att göra det medans
det fortfarande var ljust ute!! 👍
Äta bör man, annars dör man.
Två stekta ägg fick tjänstgöra
som frukost, lunch och mellanmål.



Sen var det dags för dagens ansträngning: stoppa
in disk i diskmaskinen. Alltså den disk som samlats
i diskhon under tiden maskinen dels kördes
och dels väntat på att tömmas av sonen.
Det där med att böja sig ner, räta upp sig och böja
sig igen o s v är inget min rygg gillar. Efter denna
syssla protesterade den rätt rejält.

Därefter blev det att slänga sig raklång i sängen
för lite avspänning. Och sen läste jag in mig
lite på vatten-läget i sta'n.
Det där vattenläget satte lite käppar i hjulet
för mig, men efter att jag orkat klä på mig och uträtta ett ärende på sta'n
så fick jag i alla fall plockat några pokebollar vid stoppet jag körde förbi.

Hem igen, rumpan i fåtöljen i sovrummet och
Big Bang Theory på TV.

Fortfarande rumpan på samma ställe,
fast nu Vänner i stället.

Se'n blev det film-tajm hos Johanssons: Polisskolan 6.
Och popcorn. Och feta besvär att hitta en sittställning
som var snäll mot min onda rygg.

Halv elva - spänningen är oooooliiiiiidlig! Vem är
egentligen Mästerskurken? Tja, jag visste ju det
eftersom jag sett filmen förr 😉 men...

Halv tolv. Popcornen var slut. Sonen sov. Och Hyacinth Bucket
kämpade hårt för att hålla skenet uppe.
Se'n var det sängen för hela slanten igen för mig. Och tyvärr inte på det roliga sättet.
Några fler foton blev det i alla fall inte.
Ikväll blir det olidligt spännande igen: jag ska spela bowling! Ja jag ska försöka i alla fall. Det är avslutning för korpen med spel och nån form av lättare förtäring. Förtäringen är nog inget problem, spelet blir värre. Jag har bara spelat två gånger senaste halvåret och kroppen är definitivt inte i slag idag heller men jag ska testa i alla fall. Behöver jag spendera några dagar i sängen sen är den i alla fall uppvärmd 😝

1 kommentar:

Efwa - Medea sa...

Kollar in din dag. Jobbigt att ha ont i ryggen hela tiden.

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...