måndag, december 12, 2016

Lucka 12: Vintersol.

Nej jag menar inte rehabiliteringsboendet Vintersol på Teneriffa, även om jag nog inte tackat nej till att få komma dit. Jag menar inte heller försvarets övning i strid i vintermiljö. Och inte någon av de mer eller mindre flummiga låtar med titeln Vintersol som jag fick träff på på youtube. Nej jag menar helt enkelt den där lysande lampan på himlen denna vackra dag. Det är dagar som denna jag önskar att jag hade en riktig bra kamera, för färgerna och ljuset går inte till fullo att återskapa med en annars helt OK mobilkamera. Men, jag försökte så gott jag kunde. Först just när solen var på väg att sjunka ner under horisonten...


Båda fotona tagna vid småbåtsshamnen
vid Trelleborgs västra infart.
... och sedan när den nyss gått ner och bara ljusskenet dröjde sig kvar.

Dessa två tagna vid vändplatsen öster
om Maxi.

Vackert, inte sant? Och ännu vackrare i verkligheten.

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...