måndag, december 12, 2016

Lucka 11: julstök.

När folk pratar om julstök brukar det inbegripa allt det där man gör som förberedelser inför julfirandet. Julmat, julmatlagning, julklappsfixning, pyntning och sådant där. Fast här är snarare julstöket det som möter oss när vi stiger upp dagen efter julfesten. Det har förvisso minskat på senare år då jag motvilligt släppt in mer engångsartiklar (tallrikar och så), men det är glöggmuggar och glas och tomma flaskor och burkar (nej, jag syftar inte bara på såna det varit alkohol i så det kan ni lägga ner), det är matrester och skålar och uppläggningsfat, det är paketsnören och papper och kvarglömda klappleksprylar, det är möbler som ska ställas tillbaka och inredning som ska återställas efter att tillfälligt ha barnanpassats, det är "barnaktivitetsbord" som ska plockas bort o s v. Det är kanske bra att det blir över godsaker från gottebordet så vi får lite extra energi 😋. Fast i år var det bara maken som behövde det, för han fick sköta det där julstöket på egen hand. All min energi gick åt till att vila... Låter logiskt va? 😉

Bara för skojs skull så sökte jag på bilder av julstök. Första bilden jag fick upp var från Familjen Annorlunda, ni vet programmet om storfamiljerna, och den andra var denna:

Försöker Internet Ernstifiera mig?


Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...