måndag, november 21, 2016

Nu kommer den!

EFITen alltså. EFIT står som ni kanske lärt er vid detta laget för Ett Foto I Timmen, och fler dokumentationer av dagen kan ni finna HÄR.

Var så goda, min lördag 19 november 2016.

Första fotot togs när jag kom hem från akuten efter
en ny allergisk reaktion (inte så jättehemsk denna gången som
de två tidigare, tack gud för adrenalinpennor) och kom
på att det var EFIT-tajm 😉

Se'n lyckades jag sova litegrann och var
superpigg (yeah right) klockan 10.

När man inte ens orkar stiga upp
får man roa sig med det som finns
till hands. T ex youtube
på mobilen. Där finns gott om torr humor 

Klockan 12 kollade jag på bowling i sängen. Alltså,
spelet pågick inte i sängen men resultatet kunde följas på
datorskärmen. Oavgjort slutade matchen för övrigt, med
minsta möjliga marginal. En endaste kägla
skilde mellan oavgjort och vinst.

Det är lite farligt att vara glömsk (läs: vimsig)
och i ett halvdunkelt rum upptäcka skumma ringar
på sin kropp. Men, efter en stund kom jag på
att det ju är kvarvarande klisterrester
från de där "plupparna" till EKGt. Sexy!!


Typ lunch eller nå't kl 14.
Mesostmackor och Betapred. Skareva
så skareva ordentligt.

Fortfarande kvar i sängen kl 15 mailade jag maken med instruktioner
om kvällens middag. Ja jag kan inte skriva ut från min dator f n
så jag kan lika gärna skicka till honom så han har det i sin telefon 😊

Ljusslingeupphängning ute pågår! Jag studerade. Noga.

Ljusslingeupphängning är jobbigt. dags att sova lite!

Klockan sex var middagen uppäten (nästan).
Pasta och ostsås med Pärsons vegeskvor och purjolök i.

Och sen fortsatte jag roa mig
via mobiltelefonen. Humorn var lika mogen som
vanligt 😜
 Klockan 20 blev det inget foto, det hände lite andra grejer...

Klockan nio surade jag över att
GPSen på Pokemon inte funkade. Det var
likadant i Göteborg, när jag för en gångs skull
gick en hyfsad bit så funkade det inte
och mina ägg kom inte närmare att kläckas 😡

Men timmen senare kunde jag i alla fall
till slut få tillökning efter en liten
"samla tankarna"-runda.

Liten koll på familjeliv.se.
Alltså, jag såg rubriken och tänkte att
det nog handlar om hur människor i allmänhet
kan vara rätt gnälliga och att "modet" är att
skylla allt negativt på någon annan, men det var
visst ett specifikt gnäll som gällde. På tal om
mogenhet då....

Att steka potatis mitt i natten är väl helt normalt?
Potatisen blev en de av söndagens middag.
Slut för denna gången!

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...