onsdag, november 09, 2016

Livets cirkel sluts igen.

Igår lämnade släktens äldsta medlem jordelivet efter många års kämpande. Idag fick den nytt tillskott i form av en nyfödd liten flicka. En familj lämnas i sorg och saknad, en annan svämmar över av lycka och framtidshopp. Lite signifikativt för livet...

Jag skrev ju igår om Sanna Nielsen som julvärd och hur det kändes som ett säkert och okontroversiellt val. Hmm, jag underskattade tydligen människan. Det fanns en sak som tydligen var oerhört viktig för många att klaga på.... Hennes tröja! Att den visade lite bara axlar (hu så hemskt!), att den var beige (ja??), att den såg ut som en tvångströja, att den verkade obekväm (inte vårt problem väl?) o s v. På facebook svämmade det över av kommentarer om den där tröjan, spetsat med lite kommentarer om hur opassande det var med rött läppstift. Alltså, det ska erkännas att jag också fick lite associationer till just tvångströja när jag såg några av fotona och jag har uppenbart inte samma smak som hennes stylister men inte fanken skulle jag på Sannas facebooksida när hon glatt och stolt meddelat att hon fått julvärdsuppdraget svara med tykna negativa kommentarer om hennes klädsel... De flesta av de många kommentarerna av det slaget kom dessutom från fullvuxna typer, många i sextioårsåldern och uppåt, som borde haft många år på sig att lära sig hur man beter sig. Men icke...


På tal om jul så har jag klätt julgranen idag. Men lugna och fina nu... det är bara mini-granen, ersättningen till granriset i kruka som jag haft från 1 advent tidigare, det handlar om. Och den har absolut inte ställts fram på sin plats, utan den är bara färdig ATT plocka fram när tiden är inne. Jag måste ju hushålla med energin och inte spara allt till dagen D så jag tänkte försöka förbereda en sak om dagen i stället. Imorron kanske jag fixar staken till datumljuset, eller adventslådan med de fyra ljusen, eller något helt annat?

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...