måndag, oktober 24, 2016

Förlåt mig ty jag har syndat.

Eller Förlåt mig sjukgymnast ty jag har slarvat. Förvisso har jag haft en del annat att bita i de senaste veckorna men jag borde ha gjort hemläxan lite bättre ändå. Skärpning Johansson!

Jag ska förresten till just sjukgymnasten igen på torsdag och tänker, om jag kommer ihåg det, prata lite med henne om några saker som kan underlätta vissa av mina vardagliga sysslor i hemmet. Det är dags att ta upp det nu, jag har fått hjälp av en god vän att inse att jag måste svälja stoltheten och släppa det trotsiga "kan själv"-tänket. Att det finns ingen skam i att om möjligt använda verktyg och hjälpmedel som kan bidra till besparingar av den energi jag så väl behöver till annat. Att jag givetvis ska undersöka möjligheten att få låna dessa hjälpmedel. En klok vän det där... Jag har några sådana.

Klok som en bok lyder talesättet. Men nu har det publicerats forskningsresultat som säger att personer som inte läser böcker är smartare än andra. Rimligen betyder det att jag är ett geni nu för tiden, vilket å sin sida borde inneburit att jag själv kunnat förstå det som min kloka vän nu i stället fått lära mig. Typiskt, man kan inte lita på forskarna denna gången heller.

Fast forskningen som säger att rödvin är väldigt nyttigt, DEN tror jag på. Fullt ut. Vänta bara tills jag återhämtat mig från senaste allergichocken så ska jag minsann bli hälsan självt! Tills dess är jag kompis med diverse alkoholfria betydligt mindre nyttiga alternativ :-D

Förresten, om någon till äventyrs missat det kan jag informera om att det idag är två månader till julafton. Jag kan inbilla mig men det känns som affärerna är senare med sina julgrejer i år än tidigare. Inte mig emot i så fall, jag tycker det räcker fint att de kommer fram i november. Någon som kan bekräfta eller dementera min känsla?




Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...