tisdag, oktober 18, 2016

EFIT måndag 17 oktober.

Dags för Ett Foto I Timmen igen då. Passititetsvarning utfärdas.

Efter att ha varit vaken i några timmar började jag röra så smått
på mig och fixade morgonmedicineringen i form av Betapred.
Skål!
Timmen senare satt jag i väntrummet på
min vårdcentral inför en date med min husläkare.
Och ytterligare en timme senare blev jag tömd på lite
blod. Förra veckan i samband med den allergiska reaktionen
var jag nästan omöjlig att sticka men nu var det
som vanligt inga bekymmer. 
Efter besöket på VC passade jag på när jag ändå hade privat-
chaufför att ta en kort sväng på blomsteraffären. Inköpen blev
några prydnadspumpor, ett par gröna krukväxter för 10kr/st
och en bukett rosor.
Kvart i två fick magen påfyllning - rester
från söndagens middag. Perfekt.
Uppladdning inför torsdagens Volbeat-gig
pågick kvart i tre.
Lite mellanmål.
Tack Gud för Netflix när man är sjuk! How I met your mother
är serien jag för närvarande plöjer igenom.
Kvart i sex - fortfarande How I met your mother. Fast nu
i liggande ställning, tidigare sittande.
Kvart i sju orkade jag faktiskt steka lite plättar...
... som jag sedan åt på bowlinghallen. Både mitt eget och
makens korplag vann för övrigt.
Kvart i nio checkade jag in maten på
stället jag om orken finns ska käka på innan
torsdagens konsert.
Kvart i tio blev det kvällsmat. Gurkstavar och vitlöksdipa.
Resten av kvällen spenderades i skrota-hemma-kläder
i sällskap av TVn. High life!!

5 kommentarer:

Micke sa...

Netflix har jag inte "halkat in" på ännu.. :)

Jennie sa...

Kanske lika bra Micke för det kan vara svårt att halka ut igen ;-)

http://kraka.moah.se sa...

Ja, Netflix och andra liknande tjänster är en välsignelse vissa dagar. Krya på dig!

Sofia sa...

Netflix är ju fantastiskt, det passar både stora och små! Fast, det är kanske lite för lätt att fastna i ett seriemaraton :)

Ariella sa...

Hej
Kikar in på din dag

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...