onsdag, september 09, 2015

Fobier...

... har jag några stycken. Dock inte hiss-fobi. Härom dagen åkte jag talande hiss och väntade nästan på att Ylvis skulle dyka upp ;-) Jag undrar om en sådan upplevelse skulle hjälpa eller stjälpa de med hiss-fobi. Himla kul är det i alla fall, och imponerande hur grabbarna lyckas hålla masken!  

Jag påbörjade faktiskt detta blogginlägg redan i förrgår, sen hände något som gjorde att det inte blev klart. Livet hände. Som vanligt. Och livet hände inte på något roligt sätt denna gången, i stället fick en nära anhörig en tung sjukdomsdiagnos som inte bara påverkar den sjuke mycket utan även familjen runtomkring. Men mitt i det ska ju ändå livet gå vidare. 

Nåt positivt är att jag fått erfara att mitt beslut att engagera mig mer i flyktingdebatten och argumentera mer emot intoleranta och rent osanna skriverier kring invandring generellt faktiskt gör någon nytta, det går tydligen att få åtminstone en del att tänka om lite. Främst de där som i övrigt verkar hyfsat smarta människor men som ändå plötsligt köper brun propaganda rakt av utan att ifrågasätta det minsta eller tar satiriska texter för sanning. Så jag lär väl fortsätta, med varierande intensitet. 






Nåt betydligt roligare, snott från en
sida på facebook:











Lite mer speciell humor får man kanske ha för att greppa denna,
från samma ställe, men jag tycker den är skitkul:









Men kom igen. Liiiite kul tyckte du väl ändå att det var?








Nåt helt annat... På söndag har jag planerat att göra nåt jag inte gjort på flera år:  gå på en av TFFs matcher i div. 1. Bara för det lär de väl förlora, rent statistiskt kommer de ju närmre och närmre en förlust för var poäng de tar ;-) Men helt ärligt är det för dåligt av mig att inte ha varit på nån match på så länge, förr i tiden missade jag inte många hemmamatcher men sedan hände nåt. Skärpning nu då!











Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...