söndag, mars 01, 2015

Snart halvårsjubileum!

Om några veckor är det ett halvår sedan jag kom ut från garderoben. Den helsvartklädda garderoben alltså. Och hittills har jag inte varit på återbesök där inne. Det närmsta jag kommit var i fredags då jag på Champions of Rock var klädd i svart klänning, hudfärgade strumpbyxor och mörkt blå kavaj. Som kontrast hade jag på jobbet samma dag en knallandes rosa långskjorta/blus, en färg jag i princip aldrig haft annars. Skjortan/blusen har jag haft i min ägo länge men aldrig varit ens nära att kunna ha. Men nu så... 


Champions of Rock var det ja. Härliga Queen-låtar med underbara Peter Johansson och hans sällskap. Jenna Lee James, Peters kollega från We will rock you i London var med precis som förra gången och i Jessica Anderssons ställe var nu Nina Söderquist. Jennas röstomfång var enormt och klangen felfri, men Ninas röst var definitivt mer rock så att säga. Två bra sångerskor hur som helst, och Peter verkar helt oförmögen att göra något som inte är jättebra. Ljudet i Arenan var inte på topp, bl a så ekade det lite väl mycket mot taket i synnerhet halva första akten, men det lyckades inte förstöra den starka musikupplevelsen.

Något eget filmklipp har jag inte, och jag har inte heller hittat nåt bra från just Malmö på youtube, så ni får nöja er med ett snott hopklipp från en tidigare föreställning.

Nu har jag tyvärr inget spännande musikaliskt på kalendern förrän 22 augusti när det är dags för Metallica i Göteborg. Hoppas jag inte dör av rockabstinens innan dess...

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...