söndag, mars 29, 2015

Jag har ju missat mitt halvårsjubileum.

Nu är det 6 månader och en dryg vecka sedan jag kom ut ur den helsvarta garderoben. Jag har varit frestad att kliva in där igen några gånger, och det är nog ingen slump att de tillfällena sammanfallit med perioder då det känts tungt viktmässigt, men hittills har jag stannat utanför.

Senaste tillskottet i den ickesvarta garderoben är ett par gröna lösa lite tunnare byxor, och den har även fått nygammalt tillskott av två par jeans som jag haft ett tag men inte kunnat ha för att de varit för små. De jeansen är dessutom något så ovanligt som lagom långa för mig. Det händer nästan aldrig, jag brukar få lägga upp dem en halvmeter eller så.

Ja hur går det med vikten då? Tja det går sakta kan man säga. Ligger på lite drygt 17 minuskilon nu så det har inte hänt så mycket senaste månaden eller så. Men det ska jag vara glad för, för med den svacka jag hade för nån vecka sedan är det ett under att jag inte gick upp mer än max ett kilo. Jag hade absolut ingen kontroll på mitt ätande och det kändes som om jag gick upp en massa vilket gjorde att jag tappade kontrollen ännu mer. Men, jag rätade upp det och nu rör det sig sakta neråt igen. Jag VILL ha nått minus 20 till operationsdagen, och det utgick jag kaxigt från när jag skrev min vikt på hälsodeklarationen, men då är det ju lite bråttom. Jaja, jag får nå så långt jag kan. Hittills har jag lyckats undgå allt vad påskgodis heter i alla fall, men jag anar att frestelserna kan bli fler under veckan som kommer.

Påsk ja, det är fortfarande en högtid jag är dålig på att fira. Vi får väl se om lusten att uppmärksamma den kan väckas av lite påskpynt här hemma, sonen efterfrågade ett påskris igår så det plus någon form av ljusarrangemang ska jag väl lyckas fixa. Men jag väntar tills huset är städat och fint, vilket kan dröja i o f s... Kanske lagom till påskafton. 2016. Jag lovar att uppdatera när det hänt nå't :-)

Riktigt så långt som till påskafton 2016 behöver jag inte vänta på nästa stora konsertupplevelse, det är ju "bara" 146 dagar kvar!

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...