söndag, januari 18, 2015

Jag har goda ursäkter faktiskt.

Jag har haft fullt upp hemma.
Jag har haft fullt upp på jobbet.
Jag var ledig så länge att det var tufft att komma igång igen.
Jag har inte bara en dåligt fungerande nerv i vänsterhanden utan nu också en trolig seninflammation i högran.
Med andra ord, att bloggen inte uppdaterats på två veckor är inget konstigt. Så det så!

Sedan senast har jag hunnit komma på plats 17 i T-Mixen tillsammans med maken trots den skadade handen, genomfört projekt Julfest 2014-15, fått röntgat nyss skadade hand, skolat in 2½ nya barn (kan man säga) på jobbet, varit arbetsledare när julen kastats ut, insett att jag faktiskt inte ska bowla just nu hur envis jag än är, inte handlat ett enda nytt klädesplagg, bara köpt tre nya smycken och detta för totalt 60 kr, samt provat en ny sorts vin. Ja plus några saker till.

Julfesten i år befolkades av 14 vuxna (eller ja, personer som uppnått myndig ålder) och 9 barn och kändes lyckad som vanligt. Största hotet var väderleken som kunde hindrat några av gästerna från att ta sig hit, men det löste sig och alla som tackat ja kom. Och hade de sedan inte kunnat ta sig hem vore det ingen större fara :-D

I ärendet kring vem som i smyg lånade min telefon, främst kameran i den då, har jag några huvudmisstänkta men ingen har hittills erkänt.

























Idag däremot har jag gjort ganska så exakt ingenting. Maken visade sig igår kväll vara magsjuk, men nu på bättringsvägen, så jag och Simon håller oss så långt ifrån honom som möjligt. Förrutom en kort stunds frisk luft har det tagit sig uttryck i att jag mest slösurfat och zappat på TVn i sovrummet och sonen avancerat till sista svåra banan på något dataspel i arbetsrummet. Maken å sin sida har sedan igår haft TV-soffan under belägring.

Undrar vad kroppen tycker om man tar sig en snaps klorin?

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...