lördag, januari 03, 2015

Jag började skriva ett inlägg...

... i torsdags, men jag glömde bort det se'n. Synd om er, för nu går ni ju miste om informationen att vi inte åt pizza på stora pizza-ätar-dagen utan istället nyårsmatsrester...
och inte heller får ni nu ta del av de inte fullt lyckade fotona från nyårsfirandet.
Sorry! Så kan det gå.

Nu närmar det sig vanlig vardag igen. När jag gick på min ledighet kändes den så lång, men nu är det bara några få dagar kvar att vända tillbaka dygnet på (Good Luck Jennie!). Sonen verkar sova fortfarande, fast vi försökte få honom i säng i hyfsad tid igår. Jag får kanske gå in och kolla om han andas ö h t... 

Om en vecka är det dags för vår traditionsenliga julfest. Och SEN är julen slut! Nästan... Tjugondedag Knut dansar julen ut. Jag tillhör ju inte de där som plockar fram allt juligt i slutet av november och sen knappt kan vänta på att få kasta ut det igen så fort Benjamin Syrsa slutat sjunga.

Bokslut över 2014? Tja, det kan väl summeras med att det gått upp och ner. Som de flesta andra år alltså. Jobbigaste perioden var nog den som bestod av väntan på att dels bli av med tumören i mitt bröst och dels på att få veta om den var ofarlig (vilket den ju var), i tuff konkurrens med min djupa svacka i september ungefär där luften gick ur mig sådär som den gjort några gånger tidigare i mitt liv. Men aldrig tidigare har jag lyckats fylla på så bra och så snabbt igen med ny luft, ny energi, ny stabilitet, och det tar jag med mig som något positivt. Bästa perioden... ? Oj, vad svårt. Det är så lätt att fokusera på det som är dåligt och låta det som är bra hamna i skymundan. Men jag hade många härliga dagar under sommarsemestern, både med underbara vänner, med "bara" familjen och på helt egen hand. Och den där skaran av vänner har också fått nytt blod under året vilket jag är oerhört tacksam för.

2015 är året då jag fyller 40 och får fler semesterdagar ;-) 2015 är också året då vi, om vi håller ut till hösten ;-), firar 20 år som par. 2015 får hemskt gärna vara året då jag slutligen lyckas få en kropp jag känner mig hemma i, som jag tycker om och som fyller sin funktion tillfredsställande. 2015 får också utan protester från min sida göra mitt bankkonto fetare!


Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...