måndag, september 15, 2014

Kärt barn har många namn.

Men min nya dator har numera bara ett: Ronnie James. Så får det bli. Tyvärr verkar denna Ronnie James inte riktigt lika schysst som den han är uppkallad efter. Eller så kan det, i teorin, vara jag som är korkad. Men det låter väl inte så troligt? Nej, tänkte väl det.

Det här med appar alltså... Kalla mig konservativ, men appar är för telefoner och plattor. Datorer ska inte ha appar, datorer ska ha vanliga hederliga program som kommer fram i snygga kolumner när man för muspekaren mot startmenyn i hörnet. Och det ska finnas EN version av alla program, inte flera olika som det tydligen nu finns av Internet Explorer. Det visste jag inte förrän jag idag skulle signera en sak med BankID och inte kunde det för att "BankID kan inte köras i Metro-läge, du måste öppna Skrivbordsläge". Say what??? Vad pratar ni om? Jo då är tydligen Explorer-appen en förenklad sak, kallad Metro-nånting, där allt inte funkar. Vad vitsen är begriper jag inte, i synnerhet inte när sådant som E-legitimation används på fler och fler ställen på Internet. Ronnie James talade om för mig hur jag skulle öppna Skrivbordsläge och jag gjorde som han sa, men se det gick fortfarande inte. Den där Metrosaken nästlade sig in där också. Jag väntade mig nästan det här:
Till slut plockade jag hem ytterligare en webläsare och där funkar mitt BankID. För närvarande i alla fall. Men ska det vara såhär? Nej se det tycker inte jag... Var söker man partistöd? Jag vill starta KDP. Konservativa DatorPartiet. Med sikte på riksdagen 2018. Jag hojtar när det är möjligt att söka medlemskap!


Tills dess, förbered er på en del frustration här. Ja, ni tål det.


Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...