måndag, augusti 11, 2014

Nina ni na ninana, nana nana nananaaa....!

Dagens boktips? Nej. Dagens drinktips!

Tag, om era glas är av samma sort som på bilden, 3 cl vaniljvodka och häll den över några isbitar. Det går bra med ful-vaniljvodka, alltså vanlig sketen vodka som smaksatts med essens, bara den stått och dragit ett bra tag. Tillsätt 1 dl apelsinläsk. Sätt en limeskiva på glaset sådär piffigt. Och droppa sedan i lite blå curacao. Sisådär en knapp tesked skulle jag tro. Snyggt värre, och himla gott!! Farligt dock... för de blåa dropparna tar bort nästan all spritsmak från vodkan. Bra eller dåligt? Det beror på hur man ser det ;-)



















Jag hittade ett recept på nåt liknande fast i form av en longdrink med apelsinjuice i stället för läsk. Men dels är jag oerhört sparsam med starksprit p g a mina gallbesvär, så en större drink kändes för mycket, och dels hade vi inte juice hemma... vilket ju inte gjorde så mycket. Vi överlevde ändå.

Nu är Åskar ute och går igen hör jag. Förhoppningsvis tassar han lättare och mjukare än för en vecka sedan, för ett sådant åskoväder till vill jag inte ha. Det var lite too much!

Och så ber jag om ursäkt i förväg för extremt torr humor, torrare än en Dry Martini blandad efter förhållandet 11:1, men... Vet ni varifrån datorn beställer sin middag?

Jo... från startmenyn!!!

Ja jag bad ju om ursäkt!



Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...