onsdag, augusti 06, 2014

Människan är vidrig.

Emellanåt i alla fall.

Vi har i media kunnat läsa om hur samhället ställer upp för de som på olika sätt drabbats av storbrandens framfart, hur medmänniskor bidrar med husrum för både människor och djur, hur de skänker mat, kläder och förnödenheter åt både de som tvingats lämna sina hem och de som arbetar med att bekämpa branden. Och det är fint, helt underbart. Så det ska vara...

På andra sidan av skalan finns det då de som kläcker ur sig det ena vidriga uttalandet efter det andra, som menar att skogsägarna är giriga rikeknösar som får skylla sig själva som inte skyddat sig mot händelser som denna... som menar att det inte ligger nån som helst tragik i att förlora sin sommarbostad, sina ägor och sin affärrörelse för hey de lever ju! För att ta några exempel. Jag vet inte om det handlar om empatistörningar av allvarlig art eller om ren och skär dumhet. Och jag vet inte vilket jag egentligen skulle föredra av de två. När det dessutom bland annat uttalas av personer som själva i ett halvårs tid gnällt på regelbunden basis över en böld i röven, bokstavligt talat, eller om svårigheten att hitta tillräckligt billiga charterbiljetter till Söderhavet typ så blir det rentav äckligt. De om några ska väl passa sig för att jämföra problem och komma med "klaga inte, det kunde varit värre!"-köret.

Usch det där måste jag försöka skaka av mig lite om det ska bli någon sömn inatt. Och sömn behövs. Första arbetsdagen efter semestern är avklarad, utan större blessyrer, men två återstår innan en välkommen helg. Alltså egentligen är inte jobbet sådär himla tufft just nu, men omställningen tar ett litet tag och när man inte är på sin egna avdelning och inte har sina "egna" barn så är det lite extra snurrigt i pallet ;-)

Min aldeles egen unge har i alla fall fått sina nya brillor idag. Jag var inte med och valde ut bågarna så de var helt nya även för mig. Sonen valde dem själv och jag tror att han är rätt mycket nöjdare än han egentligen ville ge sken av när vi hämtade dem ;-) Visst ser han ut att tycka de är helt okej?




















Sömn var det ja. För att skaffa sig lite sådant brukar det hjälpa att man lägger sig ner och släcker lampa, TV och dator. Jag testar!! So long!

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...