tisdag, juli 23, 2013

Jag har bara semester, är inte avliden.

Nej värmen till trots har jag inte lämnat in än. Inte helt. Men jag får svära lite i kyrkan, jag längtar efter en sval regnig dag. Yupp! I alla fall, lever gör jag. Och är t o m BRUN! På sant!

What's new? Tja, lite av varje... I lördags var vi hembjudna till Sandra och Kalle där det blev god mat, gott sällskap och en god kamp i kubb. Grabbarna vann tyvärr, och det mest tack vare Simon. Han är makalös ungen, det ser ut som att han står och slänger iväg pinnarna bara på måfå och så välter han fyra på samma gång... Jag tror han är dopad. Söndagen bjöd på grillning med mera inne hos grannarna, ett måste minst en gång varje sommar.

Igår var första riktiga semesterdagen och då nobbade jag solen helt, stannade helt sonika inne och tog inte ens dagens första bad förrän närmare kvällen. Idag har jag dock bättrat på brännan lite, badat en hel del, servat häckklippande maken med kall dryck och dessutom fyllt på med quornfärssås, zucchinigratäng och plättar till frysen. Kvällen avslutades sedan på Dalabadet med minigolf, glass (inte jag, faktiskt!) och avnjutande av solnedgång. Tänk vilket fantastiskt skådespel vi kan ta del av, helt gratis!

Ni får ha överinseende med att jag bloggar från iPaden och jag är inte helt överens med blogger-appen, t ex kan jag inte placera fotona där jag vill och inte infoga bildtexter. Men smarta som ni är fattar ni säkert vilka bilder som hör till vad, eller hur?!











Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...