torsdag, juli 18, 2013

EFIT onsdag 17 juli.

Ja jag VET! Det var i måndags det var dags för EFIT egentligen. Men ni som läser här emellanåt vet ju hur jag är. Och inte minst hur mitt minne är. Så... ja, det är som det är.

Grabbarna mina har semester, men inte jag. Och när klockan ringer vid 8 i morse är jag såhär grymt jättepigg:

Timmen senare har jag ryckt upp mig litegrann:

Strax före 10 kan jag konstatera att min väska är som klippt och skuren för en iPad, nästan skräddarsydd.

Vid 11 luftar jag Sebastian ute på gården och passar på att ta ett foto på kollega B-M.

Siesta klockan 12!

På lunchrasten bjuder jag på lite gotter. Ost & kex och en mousserande svalkande drink,


Vid 14-snåret räddar jag resterna som får ätas upp imorgon.
 

Klockan tre kan jag inte längre stå emot kakan i personalrummet.
 
Klockan 16 förstår jag att sonen ringt. IGEN. Han vill nog fråga om han får bada. Eller låna Sebastian (iPaden alltså) när jag kommer hem.

 
Hemma är jag kvart över fem på ett ungefär och finner en hårt (nåja...) arbetande make i sonens rum. Fler vägghyllor till alla Star Wars-grejerna!
 
Klockan 18 är sonens lycka gjord:
 
Och timmen senare är MIN lycka gjord ;-)
 
En av de bästa kanalerna sedan vi skaffade ViaSat är TV4 Komedi. I synnerhet Fresh Prince i Bel Air kl 20. Nostalgi!!
 
Klockan 21 är sonen fortfarande i trance, men han har faktiskt gjort paus för att äta. Precis efter att fotot togs återtar jag dock Sebastian till min ägo.
 
Klockan 10 försöker jag förmå mig att masa mig in i duschen. Det går sisådär... Det är mycket roligare att testa Sebastians kamera. Hej!
 
Uppmärksamma bloggläsare kanske saknar något på foton ovan. Yepp, näspiercingen är borta! Dock inte självvalt, jag snöt helt enkelt ut den i måndags och kunde se'n inte hitta den igen. Och det andra smycket jag har hemma, en ring, fixar jag inte att trycka i själv. Så jag får nog börja om från början till hösten med ny håltagning.
 
Runt 23 blir jag så klar med min offlinesynkning av Spotify. Nu finns spellistorna tillgängliga en månad framåt även om uppkopplingen skulle strula. Semestern är räddad ;-)
 
Och klockan mittinatten sitter jag här och bloggar, helt enkelt.
 
Mer spännande än så är det inte!

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...