torsdag, maj 16, 2013

Idag för 3 år sedan...

... förlorade den lille mannen med den stora rösten sin kamp mot cancern, enbart 67 år gammal. Det handlar såklart om Ronnie James Dio. Här i ett ganska sent framförande av Rainbow in the dark, själva låten fyller faktiskt 30 år i år.
Ronnie James Dio, jag hoppas att du, Gary Moore och gänget har det bra i rockhimlen.

Här nere i södern har sommaren så smått börjat komma. Me not lajki! Ja jag menar allvar... Värme och jag kommer inte överens. Men, sommar blir det väl vad jag än vill så det är bäst att rusta sig. Idag har jag förberett mig genom att dyka ner i klädlådorna och plocka fram lite somrigare grejer, och passat på att lägga ner det allra vintrigaste. Jag trodde att allt skulle vara för smått nu för tiden, men jag har tydligen två par shorts, 4 par "under-knäet-brallor" och ett par sommarkjolar, samt att några kortärmade blusar också passar. Alltid något...










Jo, man kan kanske tycka att om jag orkar rota igenom lådorna så borde jag orka ställa dem på plats sen igen också. Men nu är det ju så att jag och borde inte heller är kompisar. Så det tog sin lilla stund. Men nyss, strax före hockeymatchens början, fick jag tummen ur...








Och så har jag flyttat idag! Inte så långt, och inte så mycket heller, men mina sminkgrejer och hårprylar har flyttat in i duschrummet. Jag har kommit på att jag för det mesta trivs bättre där... Störst är inte alltid bäst ;-) Så utsikten från tronen är nu denna:

Alltså borde den egentillverkade hyllan i badrummet, där sminket och hårpryttlarna tidigare var, vara ganska så tom nu? Tja, det skulle man kanske kunna tro... Men jag behöver nog sortera bland mina smycken. Igen.
 
Jaha, 1-0 till Kanada! That does it... jag överger hockey-kvartsfinalen för ESC-semifinalen. Medgångssupporter? Jag? Nääääärå...

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...