söndag, april 21, 2013

Vecka 28 lär bli hård men bra.

Först onsdag 10 juli. Detta, i Malmö:


Sen torsdag 11 juli. Detta, i Svedala...

... med detta som uppvärmning:

Oddsen för att jag är trött på fredagen är rekordlåga. För nej, givetvis har jag inte semester den veckan. Så bra tajming kan man ju inte ha.

Maiden och W.A.S.P har jag sett förr. Och Amaranthe har jag velat se ett bra tag, så det var hygglo av Sommarrock att boka dem samma dag som Blackie och gänget. Det gillas av min plånbok eftersom bara ett endags-pass behövs. Artisterna de övriga dagarna lockar mig inte, om det inte kommer in nån bra sen bokning förståss... Lundell, Uggla, Miss Li, nej tack. Samma med Stiftelsen, Robban till trots. Eldkvarn - rätt intressant men inte nåt jag lägger extra pengar på.

Jag är sugen på Def Leppard veckan innan i Helsingborg också. I så fall ska det vara med maken som sällskap, m a o krävs barnvakt och 1200 spänn för två biljetter. Det gillas inte av plånboken... så, vi får se. Visst är det typiskt, först kommer inga intressanta gig alls, sen kommer fortfarande inga, och sen plötsligt står de som spön i backen! Das Ketchupeffekt, minsann.


Mycket gamla gubbar, förresten. I tre fall av fyra. Men det visar väl bara att
man aldrig blir för gammal för rockn roll!

1 kommentar:

Linda sa...

Hej! Förlåt för att detta inte har något med inlägget att göra men det är såhär att jag går på GI fas 1 och såg ett inlägg du hade skrivit i ett forum om chokladproteinpulver. Jag har varit på jakt efter ett sådant och det du tipsade om lät ju supergott!
Men, var kan jag få tag på detta?
Svara gärna på min mail linda-zaar@hotmail.com :)

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...