fredag, april 05, 2013

När katten är borta dansar råttorna på bordet.

När maken/pappan i huset är borta så...? Ja det får vi se imorron när Peter är på bowlingtur genom halva Skåne och kör hemmifrån på morgonen och är hemma halv nio på kvällen om han/vi har tur. Jag har en del planer för min och Simons mammaochson-dag, han är inte förtjust i allt ;-) men vi kan nog kompromissa. Hoppas jag. För alternativet är att jag pluggar hela dagen, och det VILL JAG INTE!
En del av mina planer bygger på vädret. Även fast jag är inbiten snö-gillare hoppas jag att det blir hyfsat varmt och framför allt vindstilla. Annars... så skiter en del sig.
Och på tal om väder, så åkte trädgårdsmöblerna fram igår. Tack vare undertecknad.






















Nu är det ju då fredag. Denna svensson (OK, Johansson då) slocknade i sängen direkt efter hemkomsten från skolan. Hade inte grabbarna kommit hem typ 1½ h senare hade jag nog sovit som en stock ännu. Och som följd av detta kanske vaknat vid 2 inatt, utsövd och uttråkad. Så, det var nog bra att de kom och väckte mig. Annars hade jag t ex inte fått chansen att m h a vitlöksbröd erhålla en... ja vad ska man säga... exotisk doft med stänk av tzatziki?

10 veckor kvar tills utbildningen är klar. 10 veckor kvar. 10 veckor. Sen måste jag ju ha en herrans massa fritid plötsligt. Oj, vad ska jag fylla den med? Ja dessa i-landsproblem.

Och nu något helt annat!

Majskyckling har jag hört talas om, men detta var nåt nytt:

















Mer kul HÄR :-)

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...