måndag, april 01, 2013

EFIT lördag 23 mars.

Nej jag är inte helt knäpp, jag menar verkligen 23 mars. Jag är bara lite... sen...
 
Dagen började vid 10 när solens strålar hindrade mig från att sova längre.
 
Därefter sen frukost/tidig lunch bestående av den underskattade varma mackan.
 
Klockan 12 var det dags att gymnastisera stukad tumme. Å ett å två och hej å hå!
 
Jag tror inte att gymnastiken var orsaken, men timmen senare kändes pulsen lite väl hög för att vara i vilande läge. Och njo...
 
 
Kanske skulle pulsen bli lägre om jag kollade på andra som ansträngde sig i stället? Försöka duger. Här Gladiatorerna kl 14.
 
Men sen var det dags för duschen, både för mig och för deltagarna. Detta var min vistelseplats runt tre-snåret på eftermiddagen:
 
Så dags att göra sig "vacker". Den som säger "du är lika fin utan smink" ljuger ;-)
 
Peter hade match denna dag, så runt 17-snåret anlände jag till hallen för att checka läget. Då var matchen ganska nystartad, försenad... men det slutade till slut med vinst efter gastkramande slutrutor.
 
Försenad match = extra hungrig son. Så klockan sex fick han beställa en laddning pommes för att stilla det värsta.
 
Klockan 19 körde vi så snabbt hem om för dusch (maken då), tillfixning, packning av mediciner och sånt och klädombyte innan avfärd till Mia som fyllt 40 bast.
 
 
Klockan 20 valde jag musiken i bilen på väg mot Skanör.
 
Timmen senare... 40-årsfirande och Earth Hour!
 
Klockan är tio på kvällen och vissa har liksom inte blivit ett dugg äldre de senaste 20 åren.
 
Elva tog jag inget foto. Tji fick ni! Och vid midnatt fick maken ta fotot eftersom jag agerade chaufför. Fläckvis halka var det, kan man säga.
 
Och så en timme efter midnatt hade jag inget bättre för mig än att fåna mig framför spegeln. Trött som... som en gnu, eller nåt.
 
Fast jag redan var så trött där kom jag inte i säng förräns efter 2. Och då såg liket ut såhär, utan att ens kunna skylla på nån alkohol:

Sen så tog det slut. Bara sådär.

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...