lördag, mars 02, 2013

På tal om first time for everything...

... så har jag gjort egna pommes idag för första gången. Vi hade bara tjocka i frysen, för sonen duger bara tunna, men jag hittade en ensam potatis i svalen. Så, tunt strimlade och så olja och fritering och salt... voila! Jag smakade ett par stycken och de var gooooda. Och sonen godkände också. Fort gick det med. No more pommes från frysen!
 
Förändring och förnyelse var det ja. Två gamla furuköksstolar blev till vita lite snyggare sådana och fick sina platser i hallen (där det också kommit upp andra gardiner och "pynt") resp. sovrummet...
 
... och garderoben är monterad (INTE av mig) och på plats i sovrummet. Mer förvaring = yey!!!
 
Idag har Peter påbörjat operation garage-rensning, en rensning som kan ta ett tag. Men den måste ske innan jag kan börja flytta bort glasen från vitrindelen av bokhyllan i vardagsrummet, den som alltså ska bort. Vitrindelen, inte hela bokhyllan. För den är för fin att kasta men måste ha plats att stå nånstanns ;-)
 
Och ännu mer på tal om first time, denna varianten av sovställning är ny för mig ;-) :
 

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...