lördag, mars 23, 2013

It's alive!!!

Ja bloggen alltså. Den lever, trots att det gått tre veckor sedan senaste livstecknet. Livet har helt enkelt kommit emellan och jag har varken haft tid eller ork att skriva om troligen otillåtna polisingripanden, vinteråterfall, påve-skifte, 5-mils-vinster, politikerklavertramp, prinsessdödsfall eller falsksångsvinnare i Melodifestivalen. Jag ska väl inte försöka påstå att jag har återfått en massa tid eller ork nu heller men en EFIT blir det i alla fall idag.

Sedan min senaste bikt, eller blogginlägg kanske det kallas, så har jag bland annat lärt mig att hinnan som täcker ögonvitan och insidan av ögonlocken heter bindhinna, att en av allergi ofta framkallad blåsa/bubbla på denna bindhinna heter chemos (uttalas typ tjemååås) och att om en mänsklig tumme ställs mot en normalstor torktumlare i en boxningsmatch så vinner nästan uteslutande tumlaren. Den senare lärdomen kom sig av en empirisk studie i ämnet, kan man säga.

Jag har på tal om allergi även de senaste veckorna lärt mig en sak om torsdagar: antingen är jag allergisk mot dem, eller så är de allergiska mot mig, eller så är folk allergiska mot mig på torsdagar helt enkelt. Jag vet ärligt talat inte vilken variant jag föredrar.

Låt se, vad mer? Jo jag har börjat med nya mediciner som gör mig ännu tröttare än tidigare och jag skulle kunna sova 20 timmar om dygnet för närvarande, men det är förhoppningsvis bara nu under invänjningsfasen. Antihistamin + antihistamin = kaka på kaka. Trötthetskaka. Fanns det inget som hette så tidigare så finns det nu.

Nej hörrni, det börjar bli dags att börja göra mig lite i ordning. Vi ska fira nybliven 40-åring i kväll och med begränsad funktion i ena handen (ja boxningsmatchen med torktumlaren slutade med en stukad högertumme) är det lite extra knixigt för mig att skapa ett icke förargelseväckande utseende. Så ni får avvakta EFITen för mer insyn i mitt oerhört glamourösa och spännande liv. Z ya!

1 kommentar:

Göran Grönlund sa...

Hej. Du har det ju jättemysigt å fint här inne. Skön läsning.

Önskar en trevlig påsk

GG alias Sucker

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...