tisdag, februari 26, 2013

Före och efter, dagens tips och lite till.

Först dagens tips (ja jag väljer att frångå ordningen i rubriken bara för att vara lite extra busig): Vill ni ha nya möbler och möblerna behöver sättas ihop och ni själva fullkomligt hatar att göra det: Se till att skaffa er nåt mycket viktigt att göra (t ex genom att skjuta fram en tentaskrivning så mycket att bara några timmar återstår till deadline) innan möblerna inhandlas. Framför sedan tydligt och lättförståligt för den person ni lever ihop med hur mycket snabbare allt kommer i ordning om möblerna sätts ihop ungefär NU. Slutför sedan er mycket viktiga sak, inte alltför fort utan bara precis så att den blir klar innan tiden är ute, och njut av den andres slit, svordomar och suckar.

Var så goda. Och glöm inte vem ni fick tipset ifrån...

Möbler var det ja. Jo jag har lite planer för förnyelse och förändring här i hemmet. Och det är främst 3 saker som är viktiga: Förvaring, förvaring och förvaring. Just nu är det sovrum och klädkammare som fått sig en omgång. Dels har jag skaffat ännu fler förvaringslådor att ha under sängen, med lock och hjul och hela alltet (lätta att ta ut för att dammsuga och inga dammsamlande öppna lådor), där kläder som inte används _för närvarande_ av olika orsaker får bo. Ja så får de gås igenom lite då och då och kläder får bytas och ha sig. Dels har Peters rymliga furubyrå fått flytta in i klädkammaren där jag därmed också tvingats rensa hårt. Och dels har vi då köpt en vit garderob i all enkelhet, med tillhörande överskåp, som får ta nyss nämnda byrås plats bakom sovrumsdörren. Jaja, hold your hourses, ni SKA få foton. Lovar.

Sen ska jag ju skapa en köks-ö är det tänkt (jovisst, montera en garderob från byggsats kan jag inte men köks-ön ska jag nog fanken fixa). Återigen förvaring. Vilket lär behövas eftersom förvaringsutrymme i gengäld ska _försvinna_ i vardagsrummet då vitrin-överskåpen på bokhyllan ska bort och istället ska vi bara ha underdelarna som en lång skänk liksom. Men, mer om det sen.

Före och efter handlar denna gången inte om möbler utan om mig själv. Ja jag tänkte liksom visa som avskräckande exempel vad några timmars festande kan göra med en människa. Ni ska få se.
Före:



















Och efter några timmars (alkoholhaltigt) festande:

Scary, inte sant?! Så, kom ihåg kids: Don't drink!

(Så, kan jag få min lön från nykterhetsrörelsen nu?)

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...