torsdag, januari 17, 2013

Nästa gång ska jag hålla käften.

Sådär runt nyår kom jag äntligen igång med träningen igen. Efter ett par veckor vågade jag mig på att säga, så att andra hörde det t o m, att DENNA gången har jag minsann lyckats undvika att bli sjuk precis efter att jag kommit igång med träningen igen. Och givetvis, krasch boom bang så tog det inte många dagar förrän min kropp invaderades av diverse baciller och virus (antar jag). Så, nästa gång jag börjar träna igen och inte genast blir däckad ska jag baske mig hålla käft!


Då kan man kanske tro att det är taskig tajming att det kommit snö just nu. Men nejdå, de stunder jag mått som bäst denna veckan har varit de stunder jag varit ute i snön med barnen (åkt pulka, undersökt snön, testat hur snabba isbelagda rutschkanor kan vara o s v) eller på egen hand (vilket jag dock knappt hunnit). Så snön gör aaaaaabsolut ingenting. Att som idag sitta still i en skolsal är betydligt jobbigare. För att inte tala om hur oerhört vacker jag är. Ögoninflammation och snorig näsa gör verkligen underverk för utseendet. Not... Men ahja, det går väl över denna gången också ;-)

Jag kanske kan skylla på förkylningen och det fullspäckade schemat nu men... jag har lyckats förtränga att en skriftlig matte-examination ska in senast nästa fredag. Samma dag som en annan uppgift som handlar om literacy, det som vi redovisade muntligt idag. Som om jag inte kände mig tidspressad nog av att EN uppgift ska in om en vecka, det är nu alltså TVÅ. Och jag har EN självstudiedag till mitt förfogande. Att skriva båda samma dag kan jag glömma, det funkar inte. Så... jag vet vad jag har att göra i helgen. Om jag kan, för att plugga när Simon är hemma är inte lätt kan jag säga. Skulle min förkylning inte klinga av får jag dock hoppa över helgens 40-årsfirande av syrran och får då en kväll med huset för mig själv. Så, trots allt, inget ont som inte för något gott med sig?!


Helgen som gick var betydligt kuligare. Då var det dags för 2012 års julfest. Ja är det nåt konstigt med att den hölls i januari 2013 menar ni?? Nej, jag tänkte väl det. Det var dessutom deltagarrekord i år igen, trots att 3 vuxna och ett barn tyvär föll bort på sluttampen blev det totalt 23 pers. Till nästa julfest får vi nog bygga ut huset... Eller nej, det klarar sig, men kanske göra om "klappleken". Det blev lite mycket väntan där...


Foton? Nähä ni, har ni inte facebook och är vän med mig där får ni skylla er själva!


Vasa? Diskriminering? Tja, kanske... Så okej då. Några stycken.

Frågesport! Svårt, tydligen....

Lisa och herr granne med pannorna i djupa veck.


Traditionsenlig julkluring. För den som inte varit med: små bitar av jullåtar ger ihop med en ledråd varsin bokstav, bokstäverna bildar en mening eller instruktion och så småningom ska det slutliga svaret hittas. De första åren var det kasettband med musiksnuttar på, och så frågorna/ledtrådarna på papper, nu med dagens teknik förs allt ihop m h a Movie Maker och visas med projektor eller som nu på TVn. Japp, utvecklingen går framåt... 

Främst: lag Smultron (fråga inte!)
 
Detta gäng är skäligen misstänkta för skändning av julkrubban!


Det som blev vinnarlaget: Number One.



Åsså klappleken. Precis som förra året fick vi putta undan möbler och sitta på golvet för att få plats. Men, det går ju det med! När vi är lite äldre, typ 90, får vi väl sätta rullatorerna i en ring eller nåt. 





Och of course.... fjortisfoton :-D



Fest hos Abdulla!
Yepp, det är min son.

Och.... Da Gang! Jag och Peter, Anders och Ulli, Thomas och Lisa. Typ eliten. 

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...