tisdag, januari 08, 2013

Mitt spännande liv, del trettiofjorton.

Igår skulle jag vara smart. Ja jag vet, jag borde ha lärt mig att såna där infall inte brukar få ett så bra utfall, typ. Men ändå, jag skulle vara smart och köra till "stora" ÖoB hyfsat nära jobbet på vägen hem och var så stolt så stolt över att jag faktiskt mindes närmsta vägen dit. Duktig Jennie *klapp på axeln*

Vad jag INTE mindes var att det liksom flyttat... Det kom jag inte på förrän jag snirklat mig fram genom ett snårigt vägarbete och lyckats få en fenomenal p-plats. "Emmaus". Hmm... inte riktigt det jag menade. Men just ja, ÖoB finns ju på Mobilia (köpcentrat) nu! OK jag kör dit... förbi ett snårigt vägarbete till. Men vet inte vilken del av köpcentrat det ligger i. Parkerar längst i söder. Kollar läget via mobilen. Och ser att ÖoB ligger längst i norr. Med, visar det sig när jag till slut nått dit till fots, gott om lediga p-platser rakt utanför dörren ;)

OK, att gå DIT var väl ingen fara, det rörde sig inte om mil eller så, men att gå tillbaka igen med bl a ett gäng stora läskflaskor var mindre kul. Jag orkade inte ens ta så många som jag ville ha, men tänkte att de kvarvarande vet jag finns på "vårt eget" ÖoB också så det kunde jag ju ta när jag kom till Trelleholla igen. Och dit kom jag... 5 minuter efter att ÖoB stängt :-D

Det var måndag det.

Idag är det tisdag. Idag visade det sig att det återigen var stopp i avloppet på jobbet och det krävs rejäla insatser. "Slamsugarna" kom dit (jamen vad heter de då????) och jag blev såklart nödig. En kollega kom ut från toan, och jag hörde liksom inget väsen eller så, så jag tänkte att de inte startat än utan jag hinner snabbkissa...

Jag sätter mig. Och tycker snart att det blåser lite kallt om häcken, som om jag satt på ett primitivt utedass ungefär. Reser mig upp, tittar ner, och ser att det inte är nåt vatten alls i toan. Och så börjar den skaka... Hade jag inte förstått vad som var på G så hade jag sprungit ut och skrikit JORDBÄVNING!!!! Snabbt upp med brallorna och ner med locket... som sen börjar slå liksom. Som om toalettstolen var en stor mun som pratade Clabbe-snabbt :-D Jomen ni fattar va?? Innan jag lämnar krigsfältet och stänger dörren bakom mig hörs det som en stoooooor gäspning från den där "toalettmunnen".

Undrar vad som hänt om jag hunnit börja med det där jag skulle göra, och om jag suttit kvar. Bye bye Jennie? Ser tidningsrubriken: "Tragisk arbetsplatsolycka på förskola - pedagog slukad av skithusavloppet. Arbetsgivaren beklagar men frånsäger sig allt ansvar".

Ja ni förstår, mitt liv är fullt av spänning. Som om detta inte vore nog så pågår sedan ett dygn tillbaka livräddande (förhoppningsvis) åtgärder på min dator. Snälla, hang in there!!

1 kommentar:

myzpyz sa...

hahahahahaha
du e bäst!!!!
ps. det är en kul bild i mitt huvud, den får vara där ;)

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...