onsdag, december 12, 2012

Lusse lelle, lusse lelle...

.... kan väl gå an. Att det är 11 nätter före jul har jag svårare att acceptera. Jo, ni minns rätt. Det är Peter som fixar julen här hemma i år. Men ni minns nog då också att det inte riktigt är så det funkar. På riktigt...

Anyway, alla här hemma är friska (sort of) så Simon kommer att bli lussad för på skolan och jag får väl se hur vårt Luciafirande på jobbet utvecklar sig. Jag öppnar och är därmed given på plats när hela härligheten startar vid kvart över 7. Nu jobbar ju jag med de yngre barnen och det brukar bara vara några av dem som vill gå med i själva tåget, och de flesta av de övriga närvarande barnen har någon förälder med sig som förhoppningsvis tar ansvar för dem. Men det ska fixas platser till alla och ordnas med lussefika och en massa sånt. Det göööööör inget, för Luciafirandet är mysigt. Till skillnad från en av de andra mer intensiva dagarna, nämligen fotograferingsdagen ;-) Den är enbart jobbig. Och det skäms jag inte ens för att säga.

I alla fall, kläder till morgondagen är framlagda, tillsammans med glitter och tomteluva och lite annat som kan vara bra att ha. Matsäck är fixad. Vi har planerat in när vi ska köpa julgran, hittade en liten lucka på lördag. Jag har påminnt Peter om att glas måste diskas/putsas innan julafton. Och nu får ni hålla i er... Jag har t o m tjuvstartat med julpyntandet här hemma! Julgrisarna i köket har kommit på plats, en tomte på hallbyrån, en guldtomte på soffbordet i vardagrummet och ett par andra grejer. Och inte minst... älgen!


















Och på tal om kombinationen Jennie och jul passar väl denna fint:

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...