onsdag, december 12, 2012

Hur knäppa är ni?

Såhär knäpp är jag:
Går jag på toa där det finns en dusch eller så bredvid så måste jag dra för duschdraperiet eller duschväggen... för annars kan det ju finnas nån som tittar på mig genom brunnslocket/silen!
En annan toa-grej: ligger där tidningar eller reklam och annat med folks ansikten på så måste dessa täckas över eller vändas, för de får ju inte titta på mig när jag uträttar mina behov!
Och ytterligare en toaknäppighet: jag måste läsa nåt, i alla fall om jag sitter där mer än en minut. Det är anledningen till att man kan hitta schampooflaskor och sånt på lite fel ställen när jag varit där, i brist på annan läsning får de liksom duga. 

Det finns dock en toalettvana jag lyckats vänja mig av med de senaste åren, nämligen den att alltid lägga papper i den innan jag liksom börjar för annars kan ju nån vara där nere och titta mig upp i häcken :-D

Jomen ni fattar va, det där med toalettbesök är komplicerade grejer.

Men det är inte bara i det sammanhanget jag har konstigheter för mig. När jag ska öppna en läsk- eller ölburk knackar jag alltid två gånger med nageln på kapsylen innan. Köper jag en tidning i affären tar jag aldrig den främsta (just detta verkar vara ganska vanligt faktiskt). Och köper jag tomater, lök och annat i den storleksordningen i lösvikt måste jag plocka ett ojämnt antal.

I övrigt är jag nog ganska o-knäpp. Tror jag :-) Eller som min son sa idag: "Mamma du är knasig. Alltså du är normal och så men du är lite koko".

1 kommentar:

Helena sa...

Det där med papper i toan har jag en bekant som kör med, men då inte med samma förklaring utan helt enkelt för att det inte ska stänka vatten upp i stjärten på honom. Han kallar det för att han lägger en "plockhandske" i toan :D

Så det är inte HELT knäppt. Möjligen var din förklaring varför du gjorde det något knäppare... ;)

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...