måndag, augusti 06, 2012

Projekt IVÖUS...

... ,alltså Ingen ViktÖkning Under Semestern, lyckades förvisso. Jag har inte gått upp i vikt. Och det är ju bra. Men den sämre sammansättningen av kosten och den minst sagt måttliga träningen gör att kroppen ser, och känns, ett helt gäng tjockare ut. Vilket är, som Sean Banan skulle ha sagt, inte så bra.

Men, nu börjar vardagen igen... och dagen måste schemaläggas och planeras... och då kan jag lika gärna planera in träningen ordentligt också, eller hur?! 30 augusti börjar min utbildning dessutom och fritiden krymper, så det gäller att få in rutinerna så smått innan dess för annars lär det gå åt pipsvängen. Människan, och i synnerhet jag, är av naturen lat liksom...
Och jag har blivit varse att mitt dåliga knä kan få för sig att strula vare sig jag tränar eller ej, så jag kan lika gärna köra på.

Åter till vardagen som sagt. Och visst hade det varit fint med lite mer semester. Men det känns ändå okej. Dels för att jag verkligen ser fram emot att börja utbildningen, även om det kommer att bli ett tufft år med både studier och jobb. Och dels för att helgerna ett tag fram över innehåller en hel del kul möten och tillställningar. Vi ska nog klara oss fram tills nästa semester också, tror vi :-)

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...