torsdag, augusti 02, 2012

För precis 14 år sedan...

... hade jag och Peter installerat oss på Steven´s On The Hill i Agios Gordios på Korfu och dragit ner till stranden. Lite trötta men lyckliga efter ungefär ett dygn som man och hustru. Just nu försöker Peter med hjälp av slägga och muskelkraft få bort en bit av muren på framsidan medans jag väntar på att tvättmaskinen ska bli klar och egentligen borde ta en sväng med snabeldraken. Inte fullt lika glassigt som för 14 år sedan ;-)

Lite mini-lyx i tillvaron unnade vi däremot oss på självaste bröllopsdagen i går. Frukosten serverad hemma hos lillkusinen på hans 4-årsdag, färdiglagad lunch... och sen minigolf och restaurangbesök på kvällen.


Först golfen, där jag tillbaka vid mitt gamla jag. D v s låg på topp halva rundan ungefär och sen föll som en sten på andra halvan. Trots detta var jag helt oskyldigt till det här, jag lovar:

Trots att vi bor så nära har restaurangen på Dalabadet bara fått besök av oss två gånger tidigare och det var länge sedan senast. Men nu så...
Simon beställde wienerkorv med pommes och var så hungrig att han nästan åt sig mätt på brödet innan maten kom.






Min så in i vassen stilige make...

Ser ni, in i vassen!? Moahahaha, hur kul är inte jag då??
:-D


Nähä... inte det nej...










I alla fall, till slut fick vi mat:















Jag och Peter fick t o m lite egentid. Med betoning på lite, för det där med uppmärksamhet är ju nåt vår son aldrig nånsinn får nog av ;-)
















Ja nästa år firar vi (får vi hoppas) 15 år som gifta. Planen är att tills dess lyckas skrapa ihop pengar (och tid) till en resa. Kanske tillbaka till Korfu?

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...