onsdag, april 18, 2012

Man har väl koll?!

Så att man bl a blir sjuk EFTER en viktig konsert och inte samtidigt som den. Till skillnad från vissa andra... (Marlene, känn dig träffad!)

Och när man då skaffat sig lite feber, lite halsont och lite hosta och sånt där, vad gör man då? I mitt fall så gick första dagen åt till att undra om de tänkt skicka hem sonen från skola eller ej eftersom han, när han förstått att jag var hemma och att det jag har möjligen kan smitta, plötsligt mådde diffust dåligt... men bara under lektionstid ;-) Andra dagen gick åt till att ligga i sängen och tycka synd om mig själv, tills kvällen kom. Då fick jag plötsligt ett anfall och möblerade om i vardagsrummet. Trots att rummet är stort är möjligheterna smått begränsade om alla möbler ska få plats, det finns bara en hel vägg så att säga och öppna spisen är inte flyttbar liksom. Men, vi testar detta ett tag. Omflyttningen tog en halvtimme, sen var jag totalt slut igen... 

Tyvärr hittar jag inga bra tydliga foton av hur rummet såg ut tidigare, men de enda som möjligen bryr sig är väl ändå de som varit här och vet hur det sett ut ;-)

Nu har soffan, soffbordet och fåtöljerna fått ta plats framför öppna spisen. Det är egentligen den självklara placeringen på dem, men att soffan nu står med ryggen mot fönstren ut mot altanen (inte intill utan en bit ifrån) är jag smått tveksam till. Men det är nog en vanesak...








Där soffgruppen och bordet tidigare stod finns nu istället matsalsmöblemanget. Det står med kortsidan mot väggen och bara ena utdragsskivan är ute, men behövs det så finns det gott om plats att utöka och då få 10-12 platser runt bordet.








När gamla kökssoffan i TV-rummet är borta, vilket den snart ska bli, så flyttas den bruna gamla bokhyllan bakom bordet dit istället. Då kan bordet "backa" en liten bit till och det blir mer luft mellan det och soffgruppen. 







 Simon gillar ommöbleringen ;-)
Högtalarsystemet finns nu i "fönsterhörnan", den stora baslådan halvt gömd under bordet. Den står direkt på golvet vilket inte är optimalt för ljudet, men det ska väl inte vara så svårt att fixa nåt så att den kan lyftas upp en 15 cm eller så...


Ja, återstår att se om jag flyttar tillbaka igen när febern släppt ;-)

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...