lördag, april 14, 2012

Där rök den oskulden!

Sedan i torsdags kväll är jag ej längre In Flames-oskuld. Och det är Peter och Marlenes fel/förtjänst. De har varit smått fanatiska ett bra tag och nu kunde jag inte motstå längre...

Men vi tar det från början. Efter jobb och tillfixning var tiden inne för förfestande och musikuppvärmning. Här jag och Marlene på obligatoriskt foto ;-) Sällskap hade vi av Peter, ja Marlenes Peter alltså, P2. Och så smångingom även K1 och K2 (Kalle och Krille) som också hängde på.






Som den sanna bloggaren jag är: dagens outfit: --->
Så-rockig-som-möjligt-utan-att-vara-band-t-shirt-tröja, snygg-rumpa-jeansen (med ultimata konsertfickor med dragkedja) och svarta stövlar. 















När tiden var mogen blev det buss in till Hyllie Station och sen tåget över till Köpenhamn. Vi var jätteroliga och underhållande för den delen. Men jag är inte säker på att resten av passagerarna höll med...

foto: Marlene
foto: Marlene

Tack vare min fenomenala kartläsning hittade vi smidigt till spelstället Vega, även om vissa (inga namn) gnällde lite väl mycket över skoskav och sånt. Och väl inne i hetluften möts vi av ett bekant ansikte. På scen står nämligen Jimmy, sångaren i Dead By April, med sitt andra band Death Destruction. Och de lät helt okej! Men var ändå inte i närheten av In Flames. De var verkligen så bra LIVE som "alla" sagt till mig innan.

Fett ös, kan man säga... och otrolig närvaro med publiken. En publik som var mycket hängiven dessutom, inlevelsen var stor och det hoppades mycket ;-) men det blev inget tjaffs eller bråk och så som det tyvärr ofta kan bli.

När de började spela stod vi alla en liten bit bak...










... men mot slutet hade jag råkat hamna här framme ;-)

Videoklipp får ni vänta lite på. Sorry.







 Minns ni fotot på mig och Marlene lite tidigare? Visst såg vi lika fräsha ut EFTER spelningen? ;-) Med öl utspilld i håret resp. på tröjan och med "några" droppar svett här och där...










Sen följde vätskekontroll, kekabfrossa (inte för mig då), sur dansk taxichaffis, tågresa, hunger, kul skämtsam taxichaffis och nattmackor innan vågrätt läge intogs i Marlenes och Peters soffa... helnöjd med kvällen och natten men med en viss oro för hur man ö h t skulle orka stå på benen dagen efter ;-) Den visade sig vara liiiiite befogad ;-) Som tur är behövde jag och Marlene inte pallra oss iväg förrän vid 11-snåret, lite ömma här och där men vid gott mod. Och ingen av oss kunde förstå varför vi var så slöa...


I'm too old for this shit, egentligen...

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...