söndag, februari 05, 2012

Snabbrecension och rapport!

Artist: tAKiDA
Plats: KB, Malmö
Datum: 4 februari 2012
Uppvärmning: öl och käk på Ölkafét på S. Skolgatan.
Partygänget för dagen: Peter 1, Peter 2, Thomas samt jag själv.

Dagens tråkighet:
Att Marlene fick stå över p g a sjukdom.

Dagens tabbe:
Att vi kallt utgick från att det var ett förband också, vilket ledde till att vi kom lite sent och missade början av giget. Dåligt, dåligt.

Dagens bästa:
Evil Eye. Kanonbra låt som gör sig ännu bättre live.

Dagens sämsta:
Trumsolot. Som tur var så var det föredömligt kort.

Dagens allsång:
Curly Sue, föga förvånande. Inte den bästa låten, men absolut en maffig röstinsats från publiken.

Dagens ordväxling:
Peter: Fan här är ju ölen dyr!
Jag: Drick inte så många då.
Peter: ???!!?

Dagens gnällis:
Robban hade t-shirt på sig nästan hela giget. Hallå, LINNE är det som gäller!

Dagens goda nyhet:
Att Svedala-rocken i sommar verkar ha goda chanser att få fint besök!

Dagens mickstativjucklåt:
Fire Away

Dagens gamla goding:
Deadlock

Och på tal om Deadlock:


Ozzy skötte sig rätt fint tycker jag. 
Lite fler foton, för Marlenes skull: 
Marlene, han bytte till linne mot slutet faktiskt ;-)

Uppvärmning a la Peter å Peter.

Jag kollar busstider, Peter kollar mig (?) och Thomas... ja det vete fasen vad han gör.

Moget. Jättemoget.

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...