måndag, februari 27, 2012

Sådan matte - sådan hund.

Sådan matte - sådan hund. Så sägs det. Men vad sägs om sådan namne - sådan telefon? Ozzy, mr Black Sabbath alltså, är ju lite shaky om man så säger. Det verkar min Ozzy också vara nu för tiden, för fotona i lördags kväll blev aningens suddiga. Dags för rehab?

Jo det hände sig så att ena sekunden satt jag på golvet här hemma och målade en byrå och monterade en hylla för att nästa sekund befinna mig på puben. Ibland ÄR livet verkligen så oförutsägbart och spännande :-D




Suddiga foton var det ja... Här är ett par exempel *ringer avgiftningen*.

Thomas och kompis Anders tar sig en svängom. 
Vadå? Om de är riktigt som de ska? Eh... nä...


Och såhär roligt kan man ha i dansens virvlar. Den suddiga damen i närkontakt med Thomas får vara anonym på bloggen ett tag till tror jag, tills hon själv medgett annat. Det stavas visst integritet, eller nåt sånt... -)












De där spontana festkvällarna blir ofta de roligaste, när förväntningarna inte är uppskruvade och man bara tar kvällen som den kommer. Och lördagen blev inget undantag. Även om mina nerver testades lite väl mycket mot slutet (long story...).



Den däringa byrån som jag förfestade med (tja, alla sätt är bra utom de dåliga) fick sen på söndagen flytta tillbaka till grovköket och ändra detta...










 ... till detta:
Något bättre va? Lite färg på väggarna och en ommålning av den träfärgade hyllan så är jag nog hyfsat nöjd. För tillfället. Egentligen vill jag ha nytt golv också men se det finns det inte kosing till. Nope. Jag har inte vunnit den där storkovan än. Men any day now...




























Och eftersom jag ibland, men alltför sällan, kan bli på städhumör sådär dagen efter dagen före... så blev detta...











... istället detta:
Ja där ska då den där bänkskivan upp så småningom. Och sopsorteringsmojängerna där i "hålet" ska döljas av nåt tyg eller så. Och därefter... nåde den som stökar till sådär igen!!

Förresten slumpade jag fram vilken dag jag ska EFITa i veckan, och det blev fredagen. Tur att det inte var idag. För typ innebrännare på näsan + glömd matlåda + nageltrång + bad hairday redan klockan 8 borgar inte direkt för en underhållande dag.  
Jag säger som Boomtown Rats: I don't like mondays!

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...