lördag, februari 25, 2012

"Det var meningen att" x 3.

Det var meningen att jag skulle EFITa igår. Men jag kom inte längre än såhär:

Klockan 6.30-fotot föreställande hörnan i duschrummet, en hörna som nu gapar tom efter att katten Selma lämnat oss i tisdags :-( Här stod tidigare 2 stora kattlådor, och oj var stort rummet kändes när de togs bort.

Ja sen blev det inte fler foton. Jag glömde helt enkelt. Nytt försök en dag nästa vecka i stället, vilken det blir ska jag slumpa fram sedan.




Det var meningen att jag skulle bevittna Melodifestivalens genrep igår kväll, men av olika anledningar beslöt jag att sälja min biljett till en kollega (jag skulle gå med några andra kollegor).

I stället jagade jag runt efter lämpligt men billigt möblemang till nyss visade hörna. Det slutade med att jag blev Svensson på riktigt och handlade ur Jysks Maui-serie. Men jag tycker det funkar, det är ju det viktigaste. Eftersom vi nu antagligen kommer att använda duschen mer, det är trevligare att kliva ut ur den när man slipper trampa i kringspridd kattsand ;-), så sitter nog en tvättkorg fint. Kanske en liten ljuslykta ovanpå också?


Peter har f.ö bytt dörren in till badrummet, borta är dörren med en stor kattlucka i, och har köpt takfärg. Så försöker man blunda för de hemska våttumstapeterna så ser detta rummet nu rätt hyfsat ut.




Det var meningen att vi skulle hem till Sandra och Kalle ikväll, men p g a att ledsamt dödsfall bland deras närstående så ställdes detta in.

I stället ska jag bl a måla den fula gröna byrån som katten klöst rejält på i en gräddvit färg och rensa lite bland allt som hänger framme i grovköket (nya dörren till tidigare nämnda badrum syns där till vänster), vi har trots allt en garderob där borta i hörnan där allt som inte används typ varje dag kan gömma sig. Det behövs en del uppfräschning här hemma, och som vanligt är det billiga och enkla medel som gäller. Större dyrare grejer får vänta tills jag vinner storkovan på Triss. Any day now...






Peter har planerat att måla väggarna här i grovköket också, och framför allt göra nåt åt det här --->

Här behövs dels en attitydförändring, detta är INTE en plats där allt vi inte orkar ställa på rätt ställe ska hamna. Och dels behövs en arbetsbänk/avlastningsyta till t ex rentvätten. Och eftersom vi ändå vill byta bänkskivan i köket så ska vi idag spana in lämpliga såna skivor. Jag och Peter tillsammans. Medans Simon leker hos en kompis. Det ni, det är kvalitetstid som par :-) Det gäller att vårda sitt förhållande!




Och som avslutning: Selma, vi saknar dig!

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...