tisdag, december 27, 2011

EFIT måndag 26 december.

26 december = annandag jul.
Annandag jul = en röd dag och därmed inte arbetsdag för mig och Peter. Däremot spenderade han i egenskap av tävlingsledare för T-Mixen nästan hela dagen på bowlinghallen. Jag själv, ja jag EFITade..

Min dag började kl 9 när sonen inkl. några smurfar kom in till mig i sängen.

Kl 10 studerade jag TV-tablån och planerade kvällens slötittande. Ja, jag tittade i en gammal hederlig papperstidning, det finns faktiskt såna ännu!

Kl 11 höll jag på att smälla av totalt av alla smurfar, Star Wars-gubbar och legobitar överallt men lyckades hålla mig samman.

Vid 12 tog jag fotot som varje sann bloggare måste ta: Dagens outfit!

Klockan ett var det dags för lunch. Och orkar man inte laga nåt får det gå med lite fil. Och blåbärssylt.

Klockan 14 hade jag fått nog av blinkande, dansande, spelande och pratande stora roboten och stängde in dess ägare i duschen. Ja inte riktigt så illa då, han ville själv ta en dusch och jag valde tillfället ;-)

Vid tre behövde tvättmaskinen lite TLC.

Kl 16 begav jag och Simon oss ut en runda och åkte sen till bowlinghallen för att hälsa på maken/pappa.

Klockan 17. Robotlek at the bowlinghall...

18 = middagsdags. Och ingen orkade laga mat nu heller så det blev färdigt krubb. Falafel för min del. JA man får vara lat ibland.

Och kl 19 fick jag ytterligare exempel på att det finns de som snurrar till det för sig mer än jag gör. "Ska få barn! Men inte med min man" Nämen ojsan då!

Klockan åtta förbarmar jag mig över det sista i denna vinflaskan.

Har man inget bättre för sig klockan 21 en måndagkväll kan man ju alltid testa att göra lockar med plattången. Såhär blev det när jag gjorde det i all hast bara, jag ska nog kunna få till det riktigt bra när jag liksom gör det på riktigt.

Klockan 22 hade jag ÄNTLIGEN med hjälp av en vän på facebook lyckats få till det där med att göra låtar jag redan har till ringsignaler och få in dem i ajfånen.

Och till sist, klockan 23, lite Hyacinth!

2 kommentarer:

lillamoren sa...

Hei
Inne og ser på dagen din. Ser ut til å ha vært rolig og avslappende:-)

Micke sa...

Inne och tittar på din EFIT-dag så har på årets sista dag.

Gott Nytt År!

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...