fredag, juli 29, 2011

Trettio! Trea nolla. 30! 10x3!

Yepp, igår förmiddags blev det tårögt här... för vågen visade minus 30 kg! Ja egentligen är det ju skit samma om det är 29 eller 30, det varken syns eller känns nån skillnad rent konkret sådär, men jämna tiotal är mentalt viktiga milstolpar. Ja först var tvåsiffrigt en jättegrej, sen minus 10, nästa var minus 20... nästa viktiga gräns var BMI 30. Och nu alltså 30 kg:s nedgång. Och jag snittar fortfarande på drygt 1 kg/vecka, för det har tagit 28 veckor och 6 dagar ;-)

Liten jämförelse igen då. Fotot nedan är från förra årets Palmfestival, och där fattades det ändå några kilon till maxvikten. Tror jag vägde ca 100 kg här, och maxade på 105 den 6 januari i år:


Och såhär såg jag ut för några timmar sedan, 75 kg tung/lätt:


Ansiktsjämförelse. Då (eller, fotot taget i maj 2010 för att vara noga):


Nu:


Skillnaden vad gäller mående och ork går inte ens att beskriva, men den är enorm såklart.

Och framöver då? Jo, fortsatt viktnedgång. Lite till. Eller max 10 kg till, har satt 65 kg som målvikt. En relativt hög målvikt för mig som bara är 1,61 lång, men när jag vägt 65 kg innan har jag trivts bra där. Nu kommer ju ett par kilo att försvinna vid en framtida bukplastik, som jag verkligen hoppas blir av, så vi får se om målvikten nås före eller efter ett sådant ingrepp. Till att börja med sätter jag som nästa delmål att komma under 70.

5 kommentarer:

karo sa...

Men herregud vilken skillnad! Shit vad duktig du är och shit vad snygg du är (var du innan också men kroppen mår såklart bättre när den är lite lättare). Heja dig! :D

Nini sa...

Du är enormt duktig! <3

AndCa sa...

Det är jätteskillnad! Jag förstår verkligen hur du känner dig, det är stort att tappa så mkt i vikt! Grattis, mycket bra jobbat! Jag är också 1.61 lång och 65 kg hade varit kanon att stanna på. Jag som förlorat 50 kg i vikt på kort tid pga sjukdom kan ju inte styra över hur mkt jag kommer gå ned, väntar på att stanna i vikt så jag kan få bröst och bukplastik också. Nu visar vågen på 54 kg och jag skulle så gärna vilja stanna i vikt nu, verkligen. Men men, läkarna tror att jag kommer hamna strax under 50 kg och det är skrämmande men det är bara att acceptera. Önskar dig all lycka till att nå dina viktmål! Kram Carina

Vickan sa...

Du är enormt duktig Jennie! Fantastiskt!

Hanna sa...

Oj vilken insperations källa du är!!

jag har precis börjat min låååååånga vadring med att tappa kilo, och du ger mig så mycket hopp!

Hur bär du dig åt?

vill du dela med dig av några tipps så är du varmt välkommen att göra det.


Lycka till på resan mot ditt mål!

Har du klarat dig så här långt så kommer du klara vad du vill!!

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...