söndag, maj 22, 2011

Om 40 dagar smäller det.

Då är det dags, Iron Maiden kommer till Göteborg och det gör jag också :-)


Om 50 dagar påbörjar jag min sommarsemester, och startar med en vecka på tu man hand med Simon medans Peter jobbar. Han är i gengäld ledig ensam med Simon veckan före.

Om 9 dagar fyller jag år igen. Det måste bli... 25 år va?? Det står i o f s på mitt körkort att jag är född 1975 men det måste ha blivit fel nånstanns.

Lite mer siffror då. Idag, söndag 22 maj 2011, bytte jag startsiffra på vikten ännu en gång. Min vikt börjar nu på en 7:a, med minsta möjliga lilla mariginal förvisso, vilket innebär att jag gått ner 25 kilo! Sen 6 januari. Vilket i sin tur innebär att jag gått från BMI 40½ till strax under 31, att jag förlorat nästan 24% av min ursprungliga vikt, och att jag bara har 2½ kg kvar till att nå BMI 30 vilket utgör gränsen mellan medicinsk fetma och "bara" övervikt. Midjemåttet har idag också krympt med 20 cm, från 113 till 93. Det går framåt! Eller neråt... :-D

2 kommentarer:

Isabella sa...

Jag bara häpnar över din styrka! keep on the good work :-)

Nini sa...

Stor tummen upp för vartenda ord och varenda siffra!

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...