måndag, maj 23, 2011

Mer siffror.

Förrutom att ha blivit lättare har jag såklart också blivit mindre, både här och där. Och brösten har blivit... längre, typ... Vi får väl se vad som händer med dem i framtiden, men en sak i taget!

Efter lååååång tids letande hittade jag i helgen till slut pappren där jag skrev upp en massa kroppsmått 10 januari, 4 dagar efter starten alltså. Och nog har det skett en förändring lite överallt.

Midjan har som sagt minskat med 20 cm, från 113 till 93 cm. Ett annat mått som förändrats mycket är det runt rumpan, på det bredaste stället. Det har minskat från 122 cm till 110 cm.

Måttet under bysten har krympt med 7 cm, och måttet runt bredaste/tjockaste stället "på" brösten liksom och runtom kroppen har minskat med 16 cm. Inte konstigt att västar och kavajer som inte kunnat knäppas tidigare funkar nu...

Halsen är ett lustigt ställe, där tror man oftast inte att det händer så mycket. Men där har jag gått från 40 cm till 36, det låter lite men är en minskning på 10% alltså. Och det gör ju en del på sig på halsband och så, och hur vissa plagg sitter...

Benen då? De som jag tycker blivit så klena i förhållande till mitten av kroppen ;-) Jo vaderna har blivit vars 3½ cm mindre. Och de ska helst inte krympa mer, jag får väl intensifiera benstyrketräningen lite. Låren har förändratss väldigt ojämnt, vänster har minskat med cm och höger bara med 4, trots nästan samma ursprungsläge. Skumt... förbränner jag snett? :-D Eller jag kanske muskelstärker/belastar snett? Nåja, låren får gärna minska lite till så, kör på!

Sista måttet är överarmarna. De var på tjockaste stället 42 cm vardera. Nu är de 37 (vänster) resp. 39 cm, alltså 3 resp 5 cm mindre. Tyvärr utgörs många centrimetrar av sladdrigt jäkelskap. Men, det kan hända mycket ännu, fram tills målvikt och ett tag därefter.

Magen däremot, den är jag helt inställd på att behöva operera så småningom. Chansen att den efter nådd målvikt ens ska bli okej känns minimal, har man viktpendlat så mycket som jag och varit så extremt överviktig så sätter det sina spår och vad händer när skinn/hud inte längre fylls ut av en massa fett? Ja, ni fattar... Sker inget under så kan jag kvalificera mig för hjälp via landstinget så småningom, utifrån de kriterier de satt upp, och i så fall känns det tryggt att Region Skåne för dessa operationer har avtal med en riktig plastiklinik. En bukplastik är ett omfattande ingrepp och även om det i mitt fall inte är ett rent skönhetsingrepp i grunden så känns det såklart bättre att en erfaren plastikkirurg med sin expertis gör det än en "vanlig" kirurg. Och skulle jag inte godkännas... då får jag väl råna en bank eller nåt...

Men men, en sak i taget! Först och främst ska jag bli målviktig. Sen stanna där. Och SEN får vi se...

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...